یادی از یک اتحاد ارزشمند مردم سبزوار و آرزوی موفقیت برای تلاش های مشابه در گناباد و نیشابور

وبسایت عصر سبزوار نوشت:

مردمان غیرتمند و دوراندیش سبزوار که همواره در کلیه امور علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از پیشگامان استان و کشور بوده اند، در دهه های اخیر دست به حرکتی بزرگ زدند تا با همت و توان خود یک امتیاز مهم زیرساختی را در شهر و دیار پر استعداد اما مظلومشان فراهم آورند و آن حرکت تشکیل هیأت امناء فرودگاه سبزوار بود که منجر به ساخت تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی طی دهه های ۷۰ و ۸۰ در دیار سربداران شد.

مشابه این حرکت زیبا سالهای بعد در شهرستان گناباد در جنوب خراسان نیز دنبال شد و اکنون کار ساخت فرودگاه گناباد با همت مردم این منطقه و دریافت برخی اعتبارات و حمایت های دولتی به مراحل پایانی نزدیک شده و احتمال می رود تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد تا گناباد سومین شهر خراسان رضوی باشد که بعد از مشهد و سبزوار رسما صاحب فرودگاه می شود.

همزمان با تلاش گنابادی ها، مردمان دیار نیشابور نیز در تلاشند که بتوانند با الگوگیری از این حرکت های موفق در سبزوار و گناباد، فرودگاهی در شهر خود بسازند تا شهر عطار و خیام نیز مانند بسیاری از شهرهای با اهمیت دنیای امروز از پل ارتباط هوایی با دیگر مناطق برخوردار شود. اما به نظر می رسد متاسفانه هم استانی های نیشابوری در مراحل اولیه کار با چالش هایی مواجه هستند.

در اینجا ضمن تقدیر و ادای احترام به تلاش ها و زحماتی که همشهریان عزیزمان در دهه های گذشته برای ایجاد فرودگاه کشیده اند و باعث شد امروز سبزوار یکی از معدود شهرهای پیشگام شمال شرق ایران باشد که از چنین امتیازی برخوردار است، امیدواریم در پروژه های مهم دیگری نظیر راه آهن و منطقه ویژه اقتصادی و… نیز با همین همت و تلاش و استفاده از همان الگوهای موفق قبلی، شاهد تحقق هر چه سریعتر این امکانات و زیرساخت های ارزشمند باشیم که مردم دیار سربداران شایستگی برخورداری از آن ها را دارند.

همچنین امیدواریم تلاش غیرتمندانه مردم سختکوش شهرستان کویری گناباد نیز برای برخورداری از فرودگاه در همان موعد اعلام شده یعنی در هفته دولت سال آینده به ثمر برسد و نیز مردمان دیار نیشابور نیز بتوانند در صورت وجود توجیه مطالعاتی کافی، حرکت خود را به سمت ساخت فرودگاه محلی آن شهر سرعت ببخشند.

در ادامه نگاهی می اندازیم به مطلبی انتقادی پیرامون عدم تشکیل هیأت امناء فرودگاه بعد از یکسال که توسط رسانه های محلی نیشابور منتشر شده است:

تشکیل هیئت امنا فرودگاه با محوریت شهرداری و شورای شهر

وعده‌ای که عملی نشد!

در حالیکه در نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تشکیل هیات امنا با محوریت شهرداری برای تاسیس فرودگاه نیشابور مصوب شد و قرار شد که پس از پیگیری های نماینده نیشابور و پس از جلسه ای ‌که اعضای شورای شهر با دکتر گرمابی برگزار کردند برای تسریع و تسهیل در ایجاد فرودگاه نیشابور هیات امنای آن با محوریت شهرداری ایجاد شود

که سایر ارگان ها مانند فرمانداری در همکاری آن به این موضوع کمک کنند ولی گویا با گذشت حدود یکسال ، این مطالبه مردمی در حد وعده شعار باقی مانده است!

فرودگاه گناباد به لطف پیگیریهای مسولان و نمایندگان شهرشان و با وجود محدویتهای بودجه های دولتی پیشرفت بالای ٩٠ درصد داشته است و بزودی افتتاح خواهد شد ولی پروژه فرودگاه نیشابور در حد حرف باقیمانده است!

کاش مسولان شهرستان اعم از نمایندگان مجلس، فرمانداری و شورای شهر و شهرداری، همت و اراده مسئولان شهر گناباد را سرلوحه اهداف خود قرار میدادند و چه بسا میشد این پروژه، آرزو و مطالبه دیرینه مردم نیشابور را در دهه فجر امسال گلنگ زنی کرد.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما