پاسخ وزیر صمت به نامه نمایندگان غرب خراسان برای مشارکت در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار/ مدیرعامل ایدرو مأمور به اخذ مجوز هیئت دولت

وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که نسخه جدید آن در اوایل سال جاری راه اندازی شده و از خردادماه گذشته فعالیت اطلاع رسانی خود را آغاز کرده است (منبع) ، طی مطالبی از نامه نگاری سازمان مسوول و نمایندگان سبزوار با مقامات وزارت صمت برای مشارکت در بهره بر داری از این منطقه و پاسخ مثبت تلویحی وزیر خبر داده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بر اساس تصویر نامه مندرج در وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، وزیر صنعت، یکی از معاونان خود را که مدیرعامل سازمان ایدرو نیز هست، در صورت مصلحت، به اخذ مجوز هیئت دولت برای مشارکت در بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مأمور کرده است.

این دستور علیرضا رزم حسینی در پاسخ به نامه اخیر نمایندگان غرب خراسان رضوی به تاریخ 17 خرداد 1400 جهت جلب مشارکت آن وزارتخانه در بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی سبزوار صادر شده است. (منبع)

محسن صالح نیا معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در پاراف این نامه، از نمایندگان سبزوار خواسته است، اطلاعات و مدارک لازم جمع آوری و ارسال گردد تا با امضای وزیر محترم برای تصویب در هیئت دولت فرستاده شود.

گفتنی است، به دنبال فراهم آمدن همه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار سازمان مسوول این منطقه از مدتی قبل رایزنی هایی را برای مشارکت وزارت صمت در بهره برداری از این بنگاه بزرگ اقتصادی در شمال کشور آغاز کرده بود.

طبق اعلام وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار هم اکنون با انجام زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز، مخابرات، خیابان‌کشی داخلی، محصورسازی، فضای سبز و راه‌های دسترسی، فاز اول این پروژه با همت و سرمایه‌گذاری مردمی به اتمام رسید و اکنون محدودۀ 50 هکتاری فاز نخست این پروژه آماده بهره برداری است.

پس از فرآیندهای آماده سازی و به منظور افزایش چشمگیر حوزۀ صنعت در منطقۀ ویژه اقتصادی، سازمان مسوول، نخست مراتب را طی نشست مشترک با امام جمعه و نمایندۀ ولی فقیه در شهرستان سبزوار و با حضور معاونت استاندار و فرماندار سبزوار، نمایندگان محترم سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره سازمان مسوول در میان گذاشت و قرار شد تمهیدات لازم برای حضور وزارت صمت در سبزوار اندیشیده شود. پس از آن در نشست مشترک با معاونت استاندار و فرماندار سبزوار و معاونین وی اعضای هیات مدیرۀ سازمان مسوول منطقۀ ویژه اقتصادی، موضوع ضرورت جلب مشارکت وزارت صمت در منطقۀ ویژه را مطرح کردند.

در همین راستا در اردیبهشت 1400 سفر معاون محترم وزیر و مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت به غرب خراسان رقم خورد و با دعوت سازمان مسوول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار بازدیدی از این منطقه داشت که به عنوان اولین حضور رسمی یکی از مقامات بلندپایه وزارت صمت در این پروژه محسوب می‌شد.

مدتی پس از آن بازدید، بر اساس خبری که در وبسایت خانه ملت خبرگزاری مجلس شورای اسلامی منتشر شد، مهندس صالح نیا در جلسه‌ای با حضور وزیر صمت و نمایندگان سبزوار، ارزیابی مثبت خود را از اقدامات انجام شده اظهار کردند و آمادگی سازمان تحت مدیریت خود را برای مشارکت در بهره‌برداری منطقه ویژه اقتصادی سبزوار اعلام کرد. (منبع)

لازم به ذکر است موسسات مردمی سبزوار پیش از این نیز سابقه موفقیت‌آمیزی در تأمین هزینه‌های پروژه‌های مهم اقتصادی و سپس بهره‌برداری از آن با کمک بخش دولتی داشته‌اند. به طور مثال فرودگاه سبزوار نیز در دهه‌های 70 و 80 هجری شمسی با هزینه بخش مردمی ساخته و نهایتاً بهره‌برداری از آن به بخش دولتی واگذار شد.

اهمیت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و به گردش درآوردن چرخ صنعت و اقتصاد کشور با بهره گیری از توان مردمی همواره مورد تأکید مقامات بلندپایه نظام جمهوری اسلامی بوده است.

ded59912-bf8f-47a7-882a-e65076b6e072 (1)

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما