با جذب مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی؛

راه آهن اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار احداث می شود

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

منطقه غرب خراسان در هفته آینده، چشم به راه یک رویداد مهم صنعتی و اقتصادی است زیرا قرار است یک سرمایه گذار بخش خصوصی به همراه شماری از کارشناسان و مسوولان صنعتی کشور برای بررسی نحوه احداث دستک راه آهن اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار به این ناحیه سفر کنند.

جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث راه آهن اختصاصی منطقه ویژه اقتصادی فرصت مغتنمی است که می تواند جذابیت منطقه را برای سایر سرمایه گذاران بیشتر می کند.

طبق اطلاعاتی که مجله اینترنتی اسرارنامه به دست آورده است، شرکت پتروسان پاک اوراسیا که قصد ایجاد یک مجتمع پالایشگاهی را در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار دارد و مجوزهای اولیه آن را دریافت کرده است، تصمیم دارد در امر راه آهن اختصاصی منطقه ویژه نیز سرمایه گذاری کند.

خبرنگار اسرارنامه جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینباره گفتگویی با سرمایه گذار این پروژه داشت.

روح الامین حکمت نیا یکی از دو مالک شرکت پتروسان پاک اوراسیا درباره برنامه هایشان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار گفت: از آنجایی که در فاز نهایی پالایشگاه پتروسان پاک، مجموعا 75 هزار بشکه در هر روز تولیدات خواهیم داشت، امن ترین و مقرون به صرفه ترین روش برای حمل و نقل مواد اولیه از جنوب کشور و سپس صادر کردن محصولاتمان به بازارهای هدف، مسیر ریلی است.

وی توضیح داد: فقط در فاز اول پروژه ، روزی 600 یا 700 تریلی مواد اولیه و محصولات تولیدی وارد و خارج منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خواهد شد که اگر قرار باشد این حمل و نقل از طریق مسیرهای جاده ای صورت بگیرد هم ترافیک سنگینی ایجاد خواهد کرد و هم خطراتی نظیر انفجار و نشتی ها و آلودگی های احتمالی را در پی خواهد داشت.

حکمت نیا افزود: خوشبختانه از آنجایی که اکنون راه آهن سبزوار به سمت سلطان آباد در حال احداث است، ما هم با در نظر گرفتن همه توجیهات اقتصادی، تصمیم گرفتیم، از ایستگاه میانی سبزوار – سلطان آباد دستکی به سمت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار احداث کنیم.

سرمایه گذار شرکت پتروسان پاک اوراسیا همچنین با بیان اینکه تمام عملیات مربوط به زیرسازی توسط این شرکت انجام می شود و پس از آن شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز روسازی و ریل گذاری را متقبل شده است، گفت: سه مسیر برای احداث این خط ریلی پیش بینی شده است که بین 18 تا 24 کیلومتر طول دارد و برای احداث هر کیلومتر 11 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

وی تصریح کرد: موافقت های لازم برای این پروژه جلب شده و قراردر فاز نهایی ساخت پالایشگاه پتروسان پاک اوراسیا، روزانه 1500 واگن تانکر از طریق مسیر ریلی نفت خام را از اهواز و امیدیه به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار خواهند می آورند و سپس بعد از پالایش و تولید محصولات مورد نظر، از سبزوار به سمت افغانستان، ازبکستان، قریزستان و سایر کشورهای C.I.S. حمل خواهد شد.

حکمت نیا با بیان اینکه تصمیم داریم واگن های مورد نیازمان را هم در سبزوار تولید کنیم، گفت: برای این منظور شرکت مستقلی را در دست احداث داریم و زمینی به وسعت 15 هکتار را در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در نظر گرفته ایم.

 

-ریلی-سبزوار-بردسکن-خلیل-آباد-کاشمر

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما