دیدار سرمایه گذار پالایشگاه پتروسان پاک اوراسیا در سبزوار با سرپرست بانک صنعت و معدن خراسان رضوی

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

سرمایه گذار پالایشگاه پتروسان پاک اوراسیا از نشست موفقیت آمیز با سرپرست بانک صنعت و معدن خراسان رضوی و انجام مراحل اولیه دریافت وام این طرح بزرگ صنعتی خبر داد.

روح الامین حکمت نیا در گفتگویی با خبرنگار مجله اینترنتی اسرارنامه اظهار داشت: در سفر اخیر وزیر صمت به سبزوار، ما با خود وزیر جلسه ای نداشتیم چون همه مجوزهایمان را قبلا گرفته ایم و نیازی به نشست با وزیر ندشاتیم. اما یک نشستی با رئیس سرپرستی بانک صنعت و معدن استان خراسان رضوی داشتیم که منجر به این شد که امروز دوشنبه 14 تیر1400 مستنداتمان را به بانک ارائه دادیم و دارد می رود برای بحث اخذ اعتبارات.

وی توضیح داد: برای فاز اولمان که 2000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است قرار شده است 50 درصد آن آورده ما باشد و 50 درصد نیز وام بانک صنعت و معدن تأمین کند.

وی با اشاره به مطالب اشتباه و گمراه کننده ای که یکی از رسانه های محلی سبزوار به تازگی درباره سرمایه گذاری شرکت پتروسان پاک اوراسیا منتشر کرده است گفت: اینکه نوشته اند منطقه ویژه اقتصادی سبزوار فقط برای بحث کشاورزی است، اینطور نیست. این از نا آگاهی آنهاست زیرا منطقه ویژه اقتصادی سبزوار زون بندی های متفاوتی دارد که نقشه آن موجود است و یکی از زون ها مربوط به صنایع شیمیایی و نفتی است و ما برای سرمایه گذاری در این زون، تمام مجوزهای احداث، تأمین خوراک و محیط زیستی را که از سخت ترین مجوزهاست، دریافت کرده ایم و فقط منتظر اجازه آغاز به کار خود منطقه ویژه اقتصادی سبزوار هستیم.

وی درباره سابقه شرکت نیز گفت: شیوه کار ما همین است که در هر منطقه ای که می خواهیم سرمایه گذاری کنیم، شرکت جدیدی را به ثبت می رسانیم تا مسائل مالیاتی هر شرکت به صورت تفکیک شده مورد بررسی قرار بگیرد و کارها روان تر پیش برود. در سبزوار هم از شهریور 99 شرکتی را ثبت کرده ایم اما از مدت ها قبل از آن کارهای مطالعاتی و رایزنی های مربوطه اش را انجام داده بودیم.

وی با بیان اینکه این یک شرکت چند ملیتی است، افزود: مسئول تعیین اهلیت این شرکت که آیا توان انجام چنین سرمایه گذاری ای را دارد یا نه یک سایت خبری محلی نیست بلکه این امر مربوط به مقامات صلاحیت داری نظیر فرمانداری، بانک های عامل و سایر مسوولان و دست اندرکاران ذیربط است که خوشبختانه آن ها همکاری خوبی تا به اینجا با ما داشته اند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما