نگاهی به اولین رویداد کُنِشگری ایران به میزبانی دکتر حامد بیدی همشهری موفق سبزواری

دکتر حامد بیدی یکی از فرزندان موفق دیار سربداران در حوزه طراحی، گرافیک و کنشگری اجتماعی در روزهای اخیر میزبان برگزاری اولین رویداد سالانه کنشگری در ایران بود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در این برنامه که به بهانه چهارسالگی پلتفرم جمع آوری امضای «کارزار» و به صورت آنلاین برگزار شد، حامد بیدی با لیلی ارشد، کنشگر حوزه زنان و مدیرعامل موسسه خانه خورشید، اسماعیل آذری‌نژاد، کنشگر کتابخوانی برای کودکان روستایی، محمد درویش، پژوهشگر محیط زیست و مجتبی گهستونی، کنشگر میراث فرهنگی به گفتگو پرداخت.

برگزاری چنین برنامه ای از سوی یک جوان موفق سبزواری می تواند الهام بخش خوبی برای رسانه های محلی غرب خراسان باشد تا علاوه بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت های پیدا و پنهان رسانه خصوصا در فضای مجازی، از نظرات و ایده های کارشناسان و متخصصین امر در زمینه های گوناگون، بهره های بیشتری ببرند.

در حال حاضر به نظر می رسد، جای اینگونه مباحث کارشناسانه در رسانه های محلی سبزوار بسیار خالی است به طوری که رسانه های غرب خراسان اغلب یا انعکاس دهنده نظرات و دیدگاه های مسئولان اداری شهرستان در موضوعات مختلف هستند و یا انعکاس دهنده پیام های اعتراضی و انتقادی مردمند و کمتر کار تحلیلی و کارشناسانه پیرامون اظهارات مسوولان یا مطالبات و انتقادات مردمی صورت می گیرد.

لازم به توضیح است، «کارزار» پلتفرمی که بهانه برگزاری اولین رویداد کنشگری ایران به میزبانی حامد بیدی بوده است، یک استارتاپ اجتماعی است که مأموریت اصلی آن ترویج فرهنگ مطالبه‌گری از طریق ایجاد بستری برای هم‌افزایی خواست‌های مدنی تعریف شده و به صورتی امن، مستقل و رایگان برای طرح درخواست‌ها، شکواییه‌ها و تقدیرهای جمعی از طریق جمع‌آوری امضا عمل می کند.

پتلفرم کارزار دارای مجوزهای لازم از مراجع مختلف است و در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و با اتکا به اصل ۲۴ قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان، و همچنین قوانین حقوق شهروندی و قانون تجارت الکترونیک در کشور فعالیت می‌نماید.

وبسایت کارزار از خردادماه سال ۱۳۹۶ به ابتکار دکتر حامد بیدی راه‌اندازی شد و حالا با میزبانی میلیون‌ها امضا به نامی شناخته شده میان مردم و فعالان اجتماعی تبدیل شده است و صدها رسانه مطالبات مطرح شده در آن را پوشش داده‌اند و تجربیات موفقی را نیز در حوزه مطالبه‌گری رقم زده است.

255019_681

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما