خبرهای تازه درباره منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، سکوت رسانه های محلی را شکست

شماری از رسانه های محلی غرب خراسان که در هفته های اخیر نسبت به انتشار برخی از اخبار مهم منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نظیر اعلام آمادگی بخش خصوصی برای پالایشگاه سازی در این منطقه و یا احداث راه آهن اختصاصی سکوت کرده بودند و حتی بعضی از آن ها رویکرد بدبینی و منفی نگری را در پیش گرفته بودند، بالاخره در برابر یک خبر مثبت جدید در این زمینه سکوت خود را شکستند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه در چند ماه و خصوصا چند هفته گذشته با سیاه نمایی ها و انتشار مطالبی غیرمنصفانه توسط بعضی از سیاسیون و چهره های پرحاشیه ی سبزوار، علیه منطقه ویژه اقتصادی این شهر، فضایی منفی علیه این پروژه بزرگ دیار سربداران در حال شکل گیری بود، به طوری که منجر به بایکوت خبری و یا حتی انتشار مطالب منفی در یک یا چند مورد از رسانه های محلی گردید و در این مدت تنها اسرارنامه اخبار این پروژه مهم اقتصادی سبزوار بزرگ را به اطلاع همشهریان گرامی و علاقه مندان به مسائل توسعه ای دیار سربداران می رساند. اما وقتی مشاور رئیس جمهور و دبیر  شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، خبر ابلاغ طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را اعلام کرد، سرانجام شماری از رسانه  های محلی در مقابل این خبر مهم، بایکوت خبری خود را شکستند و به اطلاع رسانی پرداختند.

وبسایت فرینا پایگاه رسمی مناطق ویژه و آزاد اقتصادی ایران در حالی خبر ابلاغ طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را در آینده نزدیک از قول حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور اعلام کرده است که به گفته همین مسئول تبدیل دو منطقه  ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون تایباد  به منطقه آزاد اقتصادی و تعیین سازمان مسئول مناطق ویژه اقتصادی کاشمر، قوچان و خواف نیز در همان جلسه مورد بررسی قرار گرفته است.

عصر سبزوار، هفت قلم و اختر سبزوار از جمله پایگاه های خبری ای هستند که این خبر را انعکاس داده اند.

به نظر می رسد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار که امروز توانسته با تلاش سازمان مسئول و پیگیری سایر مسئولان و نمایندگان و دست اندرکاران مربوطه، همه زیرساخت های لازم برای راه اندازی فاز اول خود را پس از 10 سال کار شبانه روزی، آماده کند، در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته و برخی افراد مغرض به شدت برای بیرون آوردن این امتیاز مهم از دست سبزواربزرگ و غرب خراسان تلاش می کنند.

سبزوار یک مرتبه دیگر در چند دهه گذشته هنگامی که برخلاف همه شهرهای همتای خود از خط آهن سراسری تهران – مشهد محروم شد، ضربه این گونه سهل انگاری ها، موقعیت نشناسی ها و خودبدی ها را خورده است. اینبار به نظر می رسد بسیار لازم است که اذهان عمومی نسبت به این فرصت طلایی آگاه گشته و مانع از آن شوند که باری دیگر امتیازی مهم از دست دیار سربداران برود. بی شک در این راستا رسانه های محلی نقش مهم و تاریخ سازی خواهند داشت. امید که همه ما فعالان رسانه ای سبزوار بتوانیم پیش از به بار آمدن حسرتی دیگر، رسالت صحیح خود را در این زمینه به درستی شناسایی کرده و به انجام برسانیم.

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما