ویژه برنامه کارنامه در سبزوار ساخته می شود

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه

 

ویژه برنامه ویدئویی کارنامه به عنوان یکی از برنامه های جانبی دومین کنگره ملی سربداران در سبزوار در حال تولید است.

محسن تدینی ثانی مدیرتولید این پروژه به امید سبزوار گفت: کارنامه شامل بحث های تحلیلی پیرامون آیین های بومی دیار سربداران با حضور کارشناسان مربوطه و نیز شامل مصاحبه های اختصاصی با مسئولان سبزوار و داورزن و عوامل برگزاری این کنگره است.

وی توضیح داد: از آنجایی که در بخش آیینی کنگره ملی سربداران قرار است بازآفرینی آیین های محلی از 4 روستای باشتین، مزینان، چشام و صدخرو داورزن را داشته باشیم، در ویژه برنامه کارنامه از کارشناسانی دعوت کرده ایم که به ریشه شناسی، توضیح جزئیات و فلسفه ایجاد و استمرار این آیین ها برای مخاطبان می پردازند.

این فعال رسانه ای غرب خراسان افزود: در روز ضبط ویژه برنامه کارنامه دکتر سلیمانی و دکتر غربی و نیز آقایان مزینانی، شهیدی، باشتنی و عبدالله زاده ثانی با حاضر شدن جلوی دوربین درباره آیین های نخل گردانی مزینان، اسب چوبی باشتین، سنگ زنی صدخرو، آتس سره چشام و نیز درباره کلیت شکل گیری نهضت سربداران به ارائه توضیحاتی پرداختند.

تدینی ثانی همچنین گفت: امامان جمعه محترم شهرستان های سبزوار و داورزن، بهادری فرماندار داورزن، دکتر یعقوب تابش دبیر اجرایی بخش علمی این کنگره، دکتر زنگنه اسدی رئیس دانشگاه حکیم سبزواری، آقای ملوندی مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر سبزوار از جمله مسئولان و مقامات دیگری هستند که جلوی دوربین کارنامه حاضر شدند. 

تدینی ثانی با بیان اینکه بستر پخش این برنامه در وبسایت اسرارنامه و نیز در بستر فضای مجازی (پیج های اینستاگرامی، کانال های تلگرامی و ایتا و ...) خواهد بود، از شهرداری سبزوار بابت اینکه خانه تاریخی ترشیزی را برای ضبط این برنامه در اختیار عوامل کارنامه قرار داده، تشکر کرد. 

گفتنی است علاوه بر محسن تدینی ثانی، هنرمندان و فعالان رسانه ای دیگری نظیر سجاداکبری، حسین درزی، سید نورالله رضوی و ... نیز در تولید ویژه برنامه کارنامه هکاری دارند و تهیه کننده آن موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق است. 

 

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما