بیمارستان واسعی سبزوار بزرگترین و مجهزترین بیمارستان نیمه غربی خراسان ر ضوی

مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی واسعی که بزرگترین و مجهزترین بیمارستان در میان حدود 15 شهرستان نیمه غربی خراسان رضوی است، در اراضی وسیعی از شمال شرق شهر سبزوار واقع شده و یکی از قطب های بهداشتی و درمانی شمال شرق کشور است.

این بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اداره می شود و در حال حاضر از 214 تخت برای بستری بیماران برخوردار است اما در هنگام افتتاح این بیمارستان در سال 1381 ، تنها 128 تخت مصوب وجود داشته است. و در حال حاضر به واسطه وجود 214 تخت بیمارستانی در این مرکز درمانی، بزرگترین بیمارستان شهرستان های خراسان بعد از بیمارستان های موجود در مشهد محسوب می شود.

بیمارستان واسعی در مجاورت جاده سبزوار - توحیدشهر و روبه روی مسیر پیاده راه سلامت و در ضلع جنوبی مجموعه فرهنگی و تفریحی پارک شهدای گمنام و فرهنگسرای امام رضا سبزوار قرار گرفته است.

وبسایت بیمارستان واسعی زیر نظر سایت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ، این مرکز آموزشی ، پژوهشی و درمانی را به شرح زیر معرفی کرده است:

مرکز آموزشي ، پژوهشي و درماني واسعي در سال 1381 با عنوان بيمارستان واسعي و با 128 تخت مصوب با مشارکت خيرين و بخش هاي قلب ، نوزادان ، اطفال ، اورژانس ، داخلي مردان و داخلي زنان و واحدهاي پارکلينيکي ،تالاسمي ، همودياليز ، ليزرتراپي ، آزمايشگاه ، راديولوژي ، ماموگرافي ، سونوگرافي ، تست ورزش مورد بهره برداري قرار گرفت ودر فروردين ماه 1382 واحد اکوکارديوگرافي ،در اسفند ماه 1385 واحد EEG ، در تيرماه 1386 واحد اسپيرومتري و شهريور 86   CTاسکن اسپيرال وآبان 86 MRI  و در خرداد ماه 87 سنگ شکن ، در فروردين 88 واحد ديابت و شهريور 88 واحد شيمي درماني و در خرداد ماه  89 واحد آنژيوگرافي در اين مرکز راه اندازي گرديد .

در سال 1387 بيمارستان واسعي به مرکز آموزشي ، پژوهشي ، درماني واسعي با مساحت 10800 متر مربع و زير بناي 14000 متر مربع ارتقاء يافت و هم اکنون شامل درمانگاه تخصصي و واحدهاي کلينيکي اعصاب و روان ، داخلي عفوني ، جراحي ، قلب ، نوزادان ، اطفال ، همو دياليز ، CCU و ICU ، اورژانس داخلي – قلب – نورولوژي ، تالاسمي ، راديولوژي و شيمي درماني و اتاق عمل مجهز به لاپاراسکوپ و واحدهاي پاراکلينيکي راديولوژي ، آزمايشگاه مرکزي ، CT اسکن اسپيرال ، اکوکارديوگرافي ، آنژيوگرافي ، ماموگرافي ، الکتروآنسفالوگرافي ، سنگ شکن ، داروخانه و MRI مشغول فعالیت می باشند. بخش جراحي قلب باز و سوختگی  در حال آماده شدن مي باشد .

منبع: وبسایت بیمارستان واسعی

گفتنی است شهرستان سبزوار سابقه ای طولانی در امر بهداشت و درمان شمال شرق ایران دارد، به طوری که اولین بیمارستان  نوین خراسان با نام بیمارستان حشمتیه در سال 1298 هجری شمسی توسط دکتر غنی پزشک سبزواری و سیاستمدار مشهور معاصر طبق علم آن روز پزشکی جهان در این شهر احداث شد و بیمارستان های بزرگ و قدیمی دیگری نظیر امام رضا(ع) مشهد چندسال بعد از حشمتیه در مرکز استان خراسان احداث شدند. (منبع)

سبزوار در حال حاضر دارای سه بیمارستان دولتی به نام های واسعی ، شهید مبینی و امداد شهید بهشتی است و همچنین بیمارستان خصوصی آریا نیز در این شهر فعالیت می کند. علاوه بر این ها بیمارستان تاریخی حشمتیه نیز که نزدیک به یک قرن از احداث آن در سبزوار می گذرد، چند سال قبل برای مرمت تخریب شد و هم اکنون مراحل پایانی بازسازی خود را سپری می کند.

گزارش تصویری از بیمارستان واسعی سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

آشنایی با اولین کارشناس پرستاری شهرستان سبزوار در بیمارستان تاریخی حشمتیه

نظرت را بنویس
comments

زهرا

سلام سابت عالی فقط مقدار هزینه هارم بزارین
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما