اگر با خدا نجنگیم...

 

در مطالب بعدی مجله اینترنتی اسرارنامه به زودی با یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه نمونه شرق کشور آشنا خواهید شد که از چند دهه گذشته تا کنون از سوی شماری از نیک اندیشان و بازاریان متدین سبزوار راه اندازی شده و تا به امروز فعالیت موفقیت آمیزی داشته است.

از ویژگی‌های قابل توجه این صندوق تک شعبه که به طور صد در صد بدون ربا فعالیت می کند، در گردش داشتن بیش از صد و بیست هزار حساب فعال و اعطای وام قرض‌الحسنه به بیش از صد نفر در هر روز با میانگین پنج میلیون تومان می باشد.

پایه گذاری و فعالیت این صندوق قرض الحسنه در دارالمومنین سبزوار، علاوه بر اینکه می تواند الگوی مناسبی از بانکداری اسلامی را به تمام کشور که متاسفانه به شدت گرفتار نظام بانکداری ربوی شده است، معرفی و صادر کند، مصداق بارزی از نجنگیدن با خدا در معاملات پولی است که سوره مبارکه بقره در آیات شریفه 278 و 279 صراحتاً به این گناه بزرگ درمعاملات ربوی اشاره کرده است:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَذَرُواْ مَا بَقِيَ مِنَ الرِّبَا إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﴿۲۷۸﴾
اى كسانى كه ايمان آورده ‏ايد، از خدا پروا كنيد؛ و اگر مؤمنيد، آنچه از ربا باقى مانده است واگذاريد. (۲۷۸)
 
  
فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ فَأْذَنُواْ بِحَرْبٍ مِّنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَكُمْ رُؤُوسُ أَمْوَالِكُمْ لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ ﴿۲۷۹﴾
و اگر (چنين‏) نكرديد، بدانيد به جنگ با خدا و فرستاده وى‏، برخاسته‏ ايد؛ و اگر توبه كنيد، سرمايه ‏هاى شما از خودتان است‏. نه ستم می كنيد و نه ستم می بينيد. (۲۷۹)
 
 
نظرت را بنویس
comments

بارونه

خیلی عالی بود
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما