حجت الاسلام حسین مقیسه از روحانیون برجسته سبزوار و امام جمعه برخی شهرهای کشور

 
       
                                        باسمه تعالی
 
  زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین حسین مقیسه امام جمعه شهرستان کلاردشت – مازندران
 
   حسین مقیسه ، فرزند عباسعلی ، معروف به وکیلی  در بهمن ۱۳۳۴ در روستای  مقیسه از توابع سبزوار در خراسان رضوی متولد شد. با توجه به علاقه ای که به علوم دینی داشت در سال ۱۳۴۹رهسپار قم گشت و به تحصیل در حوزه علمیه قم پرداخت. دروس مقدماتی را در محضر حجج اسلام عالمی ، زارعی و محمد تقی حسینی فرا گرفت.سپس دوره ی سطح را نزد حضرات آیات محمد فاضل لنکرانی ، مرتضی بنی فضل و محمدتقی ستوده آموخت.  آن گاه از درس خارج فقه و اصول حضرات آیات : محمد فاضل لنکرانی ، میرزا جواد تبریزی ، ناصر مکارم شیرازی و حسین نوری همدانی بهره برد.
 
   وی در دوران انقلاب و همگام با روحانیت به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و در برپایی مراسم سالگرد قیام پانزده خرداد در مدرسه فیضیه همکاری موثر داشت. پخش اطلاعیه ها و نوارهای سخنرانی امام خمینی واقدام به سخنرانی و تشویق جوانان برای مبارزه در نقاط مختلف کشور از جمله قم و سبزوار از دیگر فعالیت های او  در قبل از انقلاب  بود.
 
پس از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های جنگ گردید و در کنار رزمندگان اسلام به تبلیغ و همچنین مبارزه با دشمن متجاوز همت گمارد.پس از آن در ایام مختلف تبلیغی برای تبلیغ در استان های مختلف کشور از جمله : تهران ،خراسان ، مازندران ، گیلان ، همدان ، کرمان و…سفر کرد.
 
وی در آبان ماه ۱۳۸۱ به امامت جمعه شهرستان زرین دشت در استان فارس منصوب شد و تا سال ۱۳۸۴ عهده دار این مسئو لیت بود و پس از آن در اسفند ۱۳۸۴ به امامت جمعه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری منصوب گشت و حدود شش سال به اقامه نماز جمعه در آن منطقه پرداخت. او در سال ۱۳۹۱ به امامت جمعه شهرستان کلاردشت منصوب شد.
 
 
با سپاس از «تدین» به خاطر همکاری در تهیه این مطلب
نظرت را بنویس
comments

عبدالله

سلام کاش حداقل ایشون رو بگن بیاد امام جمعه سبزوار شه تجربه ی خوبی هم باید داشته باشه چون خیلی ساله امام جمعه اس و صفرکیلومترنیست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما