مرضیه کسرایی فر نخستین بانوی رئیس اداره بهزیستی سبزوار

 

برای مطالعه فهرست زنان موفق سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

خانم مرضیه کسرایی فر اولین رئیس زن بهزیستی سبزوار است که از تاریخ تیرماه 93 دردوران دولت یازدهم به این سمت منصوب شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه وی پیش از کسب منصب ریاست اداره بهزیستی سبزوار به مدت یازده سال معاونت این اداره را برعهده داشته و بنابراین یکی از زنان موفق سبزوار در حوزه فعالیت های اداری و اجتماعی محسوب می شود.

وی متولد 1348 سبزوار و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته مشاوره توانبخشی از دانشگاه آزاد اسلامی قوچان می باشد.
 
وی همچنین تحصیلات کارشناسی خود را در اوایل دهه 70 شمسی در رشته پژوهشگری علوم اجتماعی در دانشگاه تبریز سپری کرده است.
 
کسرایی فر از سال 74 به استخدام بهزیستی در آمده و چند سال ابتدایی کار را به عنوان مددکار اجتماعی مشغول بوده و از سال 79 به عنوان رئیس مرکز مداخله در بحران سبزوار منصوب شده است.
 
به گفته خودش در آن زمان سبزوار جزء معدود شهرستان هایی بود که مرکز مداخله در بحران را داشت و مدتی بعد از آنکه کسرایی فر در این سمت ریاست مرکز مداخله در بحران سبزوار 
توانمندی های خود را نشان داد، از سال 81 به عنوان معاون اداره بهزیستی سبزوار منصوب شد و به مدت یازده سال در این سمت باقی ماند و از سال 93 نیز عنوان سرپرستی و سپس ریاست اداره بهزیستی سبزوار به او ر سید.
 
کسرایی فر متأهل است و دو فرزند دختر دارد که به گفته خودش همواره او را در مسئولیت های سنگینی که برعهده داشته درک کرده اند و از حامیانش بوده اند.
 
او معتقد است زنان توانمندی های مدیریتی متفاوتی دارند و نمی شود توان آن ها را دست کم گرفت. اما از آنجایی که در ایران فرهنگ مردسالاری حاکم بوده است کمتر به زنان میدان داده شده تا توانمندی های خود را در عرصه اجتماع شکوفا کنند.
 
این بانوی موفق سبزواری می گوید، داشتن نظم و هدف یکی از رموز موفقیت وی در کار و زندگی بوده و باعث شده بتواند پله های ترقی را به آهستگی اما به صورتی پیوسته طی کند.
 
وی عقیده دارد توانمندی های لازم برای پذیرفتن مسئولیت های بیشتر از این را نیز دارد، اما در عین حال همواره خود را یک مددکار اجتماعی می داند و آرزویش این است که بتواند چه در جایگاه رئیس اداره و چه در جایگاه یک مددکار اجتماعی به کسانی که نیازمند یاری هستند کمک کند.
 
 
نخستین انتشار 12 مرداد 93
ویرایش شده در 11 فروردین 95
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما