نامه سرگشاده موسسه آبادانی دیار سربداران به امام جمعه محترم سبزوار و رئیس هیأت امناء این موسسه(4) قسمت چهارم

    .10-نداشتن مجوز و فعالیت خارج از محدوده مجوز :

رئیس محترم دادگستری: «اولا من ادعا می کنم آقایان موسسه بر مبنای سوابقشان مجوز نداشته اند. مجوزی که داشتند از پلیس اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی بوده تا سال 1399 و برج هفت سال 1399 یا سال 1400 رفته اند از وزارت کشور مجوز گرفته اند تحت عنوان موسسه فرهنگی اجتماعی. خوب تعریف فرهنگی اجتماعی مشخص است. در مملکت ما اگر موسسه، موسسه خیریه هست، فرهنگی اجتماعی هست فعالیت اقتصادی چرا؟ »

این بيان ايشان خود متناقض است، یعنی اگر مجوز نداشته ایم، پس “فعالیت خارج از محدوده مجوز” چه معنی دارد ؟!!!!

مزید استحضار، متخصصین وآگاهان به قوانین میدانند که آغاز فعالیت در ابتدا ، بعد از صدور مجوز فعالیت اتفاق می افتد. بنابراین ادعای  نداشتن پروانه فعالیت چیزی به جز عدم آگاهی از قوانین ثبتی و اجرایی نمیتواند چيزي ديگري باشد ؟!!!

موسسه از بدو تاسیس یعنی پس از مجوز فعالیت، دقیقا برابر اساسنامه خود عملکرد داشته است و این تکلیفی است که قانونگذار برای همه کشور و میهن اسلامی مان تعیین ومصوب نموده است. لذا موسسه نیز مانند سایر موسسات موجود کشور نسبت به فعالیت خود، اقدام نموده است.

همچنین مستحضر می باشید که در زمان مقرر و جهت تمدید مجوز فعالیت موسسه، ابتدا باید گزارش عملکرد مجموعه به مرجع صدور پروانه ارائه شود. پس از تایید عملکرد موسسه توسط مرجع صدور پروانه و انجام مراحل قانونی و ثبتی، مراحل تمدید مجوز فعالیت صورت مي پذيرد.  قابل ذکر است که در طول این سال ها تمام موارد فوق به شکل کاملا قانونی و هرکدام در زمان متقضی بطور منظم و مدون و مستند به مرجع صدور پروانه ارائه گردیده است و متعاقبا پروانه فعاليت به کرات تمديد شده است. اکنون اگر سوالی دراین زمینه وجودارد، شايسته است از مرجع مربوطه استعلام نمایند و یا درصورت موافقت مرجع صدور پروانه فعالیت،  مي توانند به پرونده مراجعه و مجوزها را بررسی نمایند.

همچنین موضوع فعالیت اقتصادی باید شفاف و روشن وموردی و مصداقی اعلام گردد تا پاسخ مکفی و مستند نیز بتوان ارائه نمود، اگر بصورت کلی گویی باشد، ابهامات فراوانی بر سوال و سوال کننده وارد است.

مزید استحضار : در ماده 9 اساسنامه تحت عنوان اهداف موسسه عبارتند از … که توسط اعضاء هیات امناء تهیه شده و توسط مرجع صدور پروانه فعالیت تایید و برای اجرا ابلاغ شده است، بسیارروشن و واضح، تشریح نوع عملکرد موسسه درج شده و کارشناسان محترم میتوانند با بررسی های لازم، اعلام نظر تخصصی نمايند.  و همچنین در ماده 35 اساسنامه بند پ  نیز ، این موضوع شفاف وروشن ، تبیین گردیده است.

 

  • 11-ادعای غیر واقعی درباره قیمت اراضی سجاد شهر در دهه 80 :

رئیس محترم دادگستری: «فقط 96 هکتار اراضی سجادشهر در دهه 80 قیمتش 10 میلیارد تومان بوده است. کجای دنیا برای ساخت یک فرودگاهی که اگر قیمت بکنند در آن زمان شاید 1میلیارد تومان هزینه برداشته این همه، صدها هکتار زمین می‌گیرند و هیچ پاسخ‌گویی به هیچ جایی ندارند؟ هیچ کار و خدماتی برای شهرستان انجام نداده‌اند و بعد هم مدعی هستند، خیر هستند. «سجادشهر در دهه 80 قیمتش 10 میلیارد بوده و این آقایان فروخته اند. من شخصا گفته ام، اینجا هم در محضر خبرنگاران عزیز می گویم آقایان بیایند صادقانه بگویند، این پولی که از قبال فروش این اراضی گرفتند، کجاست؟ کجا هزینه کرده اند؟ ابهام است دیگر.»

هر فرد مطلع و آشنا به کار میداند که در یک زمین خام و باير باید هزینه های فراوانی صورت پذيرد  تا موضوع تفکیک و تسطیح اولیه اراضی و . . .  ، به انجام برسد. سپس قطعات تفکیکی را زمین خالص می نامند. لذا این ادعا از عدم آگاهی صورت پذیرفته است و میتوان در پاسخ گفت که :

اولا – موسسه علاوه بر پرداخت وجه زمین به اداره مسکن وشهرسازی، نسبت به تفکیک اراضی وتسطیح اولیه و . . .  ، با انجام هزینه های لازم اقدام نموده است .

ثانیا – سهم شهرداری سبزوار از تفکیک اراضی  (از کل مساحت سجادشهر یعنی حدود 95 هکتار ) برابر قانون مي بايست 43%  باشد در حالي که نامه مکتوب شهردار سبزوار نشان مي دهد، شهرداري بیش از 49 % از اين زمين ها را تحویل گرفته است. لذا از اين جهت موسسه از همین محل 6% از شهرداری طلبکار است.

ثالثا – الباقی سجاد شهر حدودا 1500 قطعه که حدود 150 قطعه سهم شهرداری به ایشان واگذار شده است و حدود 1350 قطعه باقی مانده برای موسسه که با میانگین 200 مترمربع برای هرقطعه یعنی تقریبا کمتر از 30 هزار مترمربع اراضی تحت مالکیت موسسه در پروژه سجاد شهر بوده است .

رابعا – پس از انجام کلیه ی هزینه های مرتبط و اعلامی فوق و . .  .  ،  قیمت واگذاری در سال 1382 برابر کارشناسی رسمی دادگستری در همان زمان،  به شرکت تعاونی کارکنان دانشگاه حکیم از قرار هرمتر مربع 2هزار تومان بوده است. یعنی مجموع کل اراضی از نظر قطعات فوق الذکر به 600 میلیون تومان نمیرسد ؟!!!  حال چگونه و بر اساس کدام سند و مدرک ادعا مي شود که اراضی سجادشهر در دهه 80  به مبلغ 10 میلیارد تومان ارزش داشته است ؟!!!

قابل توجه است برای اثبات این موضوع نیز میتوان به پرونده های  واگذاری هاي همزمان شهرداری سبزوار در اراضی توحیدشهر که ارزش چندين برابري نسبت به سجادشهر داشت و هنوز نيز دارد، رجوع نمود. زمين هاي اراضی توحیدشهر در آن زمان به اين دليل چندین برابر نسبت به اراضی سجاد شهر ارزش داشت که؛ ( اراضي توحيدشهر آماده سازی کامل ، داراي تامین زیر ساخت ها، ارائه پروانه ساخت و پایان کار توسط خود شهرداری، آسفالت معابر و ارائه خدمات عمومی و . . . ) بود. در حالي که هیچکدام از اين امکانات در محدوده در آن زمان سجاد شهر نبوده و هنوز نيز بدليل سنگ اندازي متعدد نهادها مرتبط، موجود نيست) ،  قابل ذکر است در آن زمان حدود قیمتی شهرداری سبزوار براي اراضی توحیدشهر به مبلغ 3یا4 هزارتومان برای اراضی توحید شهر بوده است .

 

  • 12-تهمت به بعضی از اعضاء بابت دریافت زمین و انجام ندادن هیچ کاری :

رئیس محترم دادگستری: «بعضی از اعضای موسسه که در طول این 27 سال این همه زمین را گرفته اند و یک وجب برای سبزوار آبادانی انجام نداده اند؟»

  • هیچ زمینی به احدی از ارکان موسسه برای مصرف شخصی واگذار نشده است و پاسخ این تهمت و افتراء بزرگ را به خداوند عادل واگذار می نماییم.

حالا سوال اصلی اینجاست که در کمال تعجب از ایشان بپرسیم: آیا احداث پروژه ای با این عظمت و در سطح ملی یعنی : فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار قابل رویت نیست  ؟!!!  ایشان ندیده اند ؟!!!! و  آیا فرودگاه وجود خارجی ندارد ؟!!!

آیا حدود 20 سال است تحویل دولت نشده است؟!!! و دولت به عنوان پروژه خود ، افتتاح ننمود و آیا در تصرف دولت  نمیباشد؟!!!

آیا پروژه اتصال سبزوار به راه آهن سراسری ، وجود خارجی ندارد ؟!!!

آیا این پروژه بر روی زمین نیست ؟!!!

آیا این پروژه قابل مشاهده وبازدید میدانی نمیباشد ؟!!!

آیا ارتقاء بخش های تابعه سبزوار وشهرستان شدن آن قصه است ؟!!!

آیا زنده شدن وعمیق شدن و افزایش میزان درصد امید در آحاد مردم شریف شهرستان های تازه تاسیس شده ، قابل دیده شدن ورویت نمودن و بررسی کارشناسی نمیباشد ؟!!!

آیا پروژه منطقه ویژه اقتصادی سبزوار واقعی نیست ؟!!!!

آیا مجوز ومصوبه هیات محترم دولت و اخذ مصوبه هیات محترم دولت سال 1389  قصه است؟

آیا مجوز و رای صحن علنی ومصوبه مجلس شورای اسلامی در مورخ 28/09/1389  برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار،  قصه است؟!!!

آیا تاییدیه شورای محترم نگهبان برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، مورخ 15/10/1389 ،  قصه است ؟!!!

آیا  ابلاغ توسط ریاست قوه مقننه در مورخ 27/10/1389   ، قصه است ؟!!!

آیا  ابلاغ توسط ریاست جمهوری در مورخ10/11/1389 ، قصه است؟!!!

آیا اخذ تصویب نامه  کمیسیون اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، قصه است ؟!!!

آیا ابلاغ قانون ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار توسط ریاست جمهوری اسلامی ایران ، قصه است ؟!!!

آیا اخذ مصوبه کمیته پژوهشی دبیرخانه شورایعالی مناطق  – نهاد ریاست جمهوری برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، در مورخ 10/08/1399  ، قصه است ؟!!!

آیا اخذ مصوبه کارگروه تخصصی شوراعالی ، در مورخ 26/12/1399 ، قصه است ؟!!!

آیا اخذ مصوبه شورای عالی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، در مورخ  17/03/1401  ، قصه است ؟!!!

آیا اخذ کلیه ی مجوزهای قانونی از سازمان های مربوطه ودستگاه های ذیربط. ( مجوز زیست محیطی ، مجوز آب ، مجوز برق ، مجوز مخابرات ، مجوز راه ، مجوز گاز و . . .)  برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار ، قصه است ؟!!!

و چقدر دیگر بگویم  و   . . .   ؟!!!

حالا اگر واقعا اينها از ديد ايشان قابل روئيت نيست، مشکل را بايد در جاي ديگري جستجو کرد!!!

واقعا به درستي روشن نيست با طرح این اتهامات و موضوعات کذایی توسط ایشان چه اهدافی دنبال میشود ؟!!!!

 ادامه دارد...

منبع: سایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما