نامه سرگشاده موسسه آبادانی دیار سربداران به امام جمعه محترم سبزوار قسمت پنجم

برای مطالعه قسمت چهارم اینجا کلیک کنید

 

قسمت پنجم:

13- اتهام قرار دادن مردم در مقابل نظام و دولت
رئیس محترم دادگستری: «یکی از کارهایی هم که این آقایان دارند انجام می دهند این است که مردم را در مقابل نظام و دولت قرار می‌دهند.»


*امام جمعه محترم در زماني که ايشان با وجود اين همه مستندات بيان شده و موجود و مکتوب و قابل روئيت در سطور پيشين قادر به تشخيص و قضاوت درست نيست، چگونه مي توان به تشخيص و درک ايشان در جايي که هيچ مستندي موجود نيست، شک نکرد؟

کجا هستند آقايان مدعي که سوابق کليه ارکان موسسه را در دفاع از نظام و آرمانهاي آن از ابتدا تا کنون بررسي و مطالعه کنند. اگر مي دانستند امروز آگاهانه و ناآگاهانه این‌چنین چوب حراج به آبروی نظام نمی‌زدند.

کاملا حضرتعالي مستحضرید و در عمل به اثبات رسیده است که از ابتداي انقلاب تا کنون خط قرمزي برای دست‌اندرکاران موسسه در چارچوب و اهداف و ارزش های نظام براي دفاع از جمهوری اسلامی ایران وجود نداشته است، و این موضوع را در عمل و اجرا با تمام توان و جان خود بدان پای‌بند بوده و آنرا اثبات کرده اند.

آیا از این افراد جدید مدعی، کسی را یارای ارائه چنین سوابقی در دفاع از نظام می باشد؟!

فقط به جناب عالي و مردم ديار پر افتخار سربداران يادآور مي شويم بايد هوشيار و مراقب اين آدرس‌هاي غلط باشيم.

 

14- اتهام بی اعتنایی به دعوت برای شرکت در جلسات پاسخگویی
رئیس محترم دادگستری: «آقایان به خودشان اینقدر زحمت ندادند که در جلسه شورای حفظ بیت المال که اعضای شورای تأمین هستند و دستگاه‌های متولی اراضی ملی ، بیایند بنشینند که ما مشکل را حل و فصل بکنیم. بعد ما می شویم مخالف مردم و کسانی که کار مردم را راه نمی اندازیم و آقایان می شوند آدم خوبه؟»

*گویا ایشان فراموش کرده‌اند رئیس محترم هیات مدیره موسسه بدليل بیماری کرونا و عذر موجه و مستند به مدرک پزشکي قادر نبود در آن تاریخ در جلسه حضور پیدا کند. لکن رئیس اداره‌ای مرتبط با دادگستری به نادرستی و به خاطر یک تشابه اسمی، بیان می‌کند که رئیس هیات مدیره را امروز در اداره خودم دیده‌ام! طبق اخبار رسيده اين خبر نادرست موجب مي شود جلسه به تشنج کشيده شود و رئیس محترم دادگستری و برخي اعضاي ديگر اين خبر نادرست را حمل بر بي اعتنايي موسسه به جلسه تلقي کنند و متعاقبا نمایندگان سجاد شهر را از جلسه اخراج می‌کند. اما بعد که صدق گفتار رئیس محترم هیات مدیره موسسه مبنی بر گرفتاری به بیماری کرونا در آن مقطع و عدم حضور در هیچ اداره و ارگانی، عیان می‌شود و رئیس اداره موصوف به نادرستی سخن و تشخيص خود در محضر شریف شما امام جمعه محترم، اذعان می‌دارد، لکن نه تنها از این تهمت ناروا و بردن آبروی یک انسان مسلمان و مومن، عذر خواهی نمی کنند، بلکه در کمال ناباوری، رئیس محترم دادگستری خم به ابروی خود نمی‌آورد! و کماکان با وجود علم به اين موضوع اين سخن نادرست را تکرار مي کنند. ای کاش مسئولین بلد بودند عذرخواهی کنند و از موضع بالا ديگران را مورد قضاوت قرار ندهند.

جهت مزيد استحضار شما آگاهيد بدليل داشتن عذر موجه رئيس محترم هيات مديره در عدم حضور در جلسه، بعد از گذشت چند روزي ايشان خواستند موسسه درخواست مجددي براي شرکت در جلسه حفظ حقوق بيت المال ارايه کند. موسسه اطلاع امر کرد و چنين کرد. ولي علرغم پيشنهاد خود ايشان، نمايندگان موسسه به جلسه بعدي دعوت نشدند.

حالا شما بفرماييد، زماني که در تشخيص چنين امور عيني و آشکار دچار قضاوت نادرست مي شوند، چطور مي شود انتظار داشت در ساير امور فني و پيچيده که نيز درجريان فرآيندهاي سخت و طويل آن نبوده اند، دچار خطا نشوند.

 

15- ادعای جدایی منطقه ویژه از موسسه و عدم انجام هیچ کاری از سوی موسسه
رئیس محترم دادگستری: «درباره منطقه ویژه، همین‌قدر بگویم که حساب منطقه ویژه از موسسه جداست. این پرونده ارتباطی به منطقه ویژه ندارد. چرا؟ چون اصلا مطرح نیست. در منطقه ویژه هم به اعتقاد ما موسسه هنوز کاری نکرده» – «موسسه آمده از 1200 هکتار زمینی که مطرح است، 50 هکتار تحویل گرفته تا یک سری اقداماتی انجام بدهد. آن اقدامات را هم تا کنون انجام نداده اند.» – «موسسه آن طرحی که در آن 50 هکتار ظاهرا تعهد کرده بود را اجرا نکرده، مستنداتش هست.» – «مستند بیاورید که موسسه آبادانی دیار سربداران مجری اجرای منطقه ویژه است. مصوبه مجلس این نیست. مصوبه مجلس اصل تصویب منطقه ویژه است. بیایند گزارش بدهند برای منطقه ویژه آقایان 10 سال است که چکار کرده اند؟»

*آیا ایشان مصوبات و مکاتبات رسمی دستگاه های دولتی را که در آن ها رسما موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معرفی شده است، قبول ندارند؟

آیا تصویب نامه کمیسیون اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شماره 250228/ت40324ک مورخ 20/12/1390 که تعیین سازمان مسئول و محدوده و گرایش منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را ابلاغ نموده است، قبول ندارند؟!

اگر ایشان خود را بالاتر از قانون جمهوری اسلامی ایران می دانند که تکلیف مشخص است و در غیر این صورت مصوبات و مکاتبات رسمی دستگاه‌های دولتی که در آن ها رسما موسسه آبادانی دیار سربداران به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معرفی شده است مي تواند به صراحت توهمات ایشان را پاسخگو باشد.

آیا واقعا موسسه در منطقه ویژه اقتصادی آن هم با سنگ‌اندازی‌های بسیاری که از جانب برخی دستگاه‌ها انجام شده، هیچ کاری نکرده است؟! اصلا ما به بسیاری از خدمات انجام شده همچون فازهای مطالعاتی سنگین و اجرایی سخت اشاره‌ای نمی‌کنیم، به پیگیری‌های طاقت فرسای اخذ مجوز نیز اشاره نمی‌کنیم فقط لطفا ایشان بفرمایند، در خصوص دیوارکشی، فنس‌کشی و ایجاد زیرساخت‌های منابع آب، فضای سبز و جادۀ دسترسی و غیره چه نظری دارند؟ آیا این‌ها کار نیست؟! لطف می‌کنند به برخی مناطق ویژه اقتصادی مشابه مراجعه کنند تا در واقعیت تفاوت را لمس کرده و درک کنند!

امام جمعه محترم و باز با شرمندگي تکرار مي کنيم: زماني که در تشخيص چنين امور عيني و آشکار دچار قضاوت نادرست مي شوند، چطور مي شود انتظار داشت در ساير امور فني و پيچيده که نيز درجريان فرآيندهاي سخت و طويل آن نبوده اند، دچار خطا نشوند.

 

16- نسبت دادن اتهام فرافکنی
رئیس محترم دادگستری: «من به مسئولیت شخصی خودم هماهنگ می کنم با شعبه بازپرسی، دوستانی که شما می گویید مانع هستند، می گویم هر جا مانع تنظیم سند به نفع فرودگاه است ما مانعش را برطرف می کنیم. هر جا مانع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه هست شخصا مسئولم بیایم بایستم خودم مانع را برطرف کنم. این حرف ها فرافکنی است خودتان هم می دانید. اگر ما یک مقداری اصرار می کنیم به خاطر این موضوعات است»

*الف) بزرگترین مانع برای انتقال سند فرودگاه تعهداتی است که شرکت فرودگاه‌های کشور بابت زمین فرودگاه قدیم داده اما متاسفانه به آن عمل نکرده است. در واقع شرکت فرودگاه های کشور ابتدا به اشتباه اعلام کرده کل زمین‌های فرودگاه قدیم سبزوار در مالکیت آن هاست، اما بعد مشخص شد که آن ها فقط زمین ها را در تصرف خود دارند و حق مالکیتی وجود ندارد و تازه هم معارض دارد و هم برخی از افراد حقیقی و هم حتی اداره اوقاف مدعی مالکیت در آن زمین ها هستند. از سویی دیگر زمین‌ها با هزار خواهش و تمنا برای مشاغلی خاص با تعهد صدور سند، ایجاد زیر ساخت و رفع تعارض، توسط آقای دکتر سلیمانی فرماندار محترم وقت و آقای مهندس خیرآبادی شهردار محترم وقت(ضمن تشکر صمیمانه از زحمات آقایان) به مردم عزیز داده شد، لکن بعد گذشت این‌همه سال حضرات هیچ‌قدمی برنداشته‌اند. آیا رواست مشکلات مردمی که زمانی به داد این شهر رسیدند نادیده گرفته شود و بدون رفع مشکلات آنان، فقط به خواسته‌های ناحق شرکت فرودگاههای کشور توجه شود؟

امام جمعه محترم همانطور که مستحضريد و فقط جهت يادآوري مجدد در خصوص فرودگاه جديد و قديم به استحضار حضرتعالي مي رساند؛
اولا – طبق دستور مقام عالی وزارت وتوافقات انجام شده و سپس مصوبه هیات دولت برای همین موضوع (عالی ترین مقام اجرایی کشور ) قرار بود 91 هکتار زمین در اراضی فرودگاه قدیم به موسسه واگذار بشود، که تا امروز و علی رغم پیگیری های شبانه روزی موسسه، هنوز انتقال اسناد اتفاق نیافتاده است.

ثانیا – با توجه به اینکه اراضی سجاد شهر به صورت بیع (خرید و فروش) به موسسه تحویل شده، اگر حتی می توانستیم فرض نماییم که این اراضی نیز طبق تعهدات اولیه طرف دولت به صورت رایگان واگذار شده است، در مجموع 95 هکتار بوده است.
ثالثا – نتيجه اينکه مجموع 95 هکتار سجاد و 91 هکتار فرودگاه قديم میشود 186 هکتار، در حالی که موسسه برای پروژه فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، بیش از 320 هکتار زمین تصرف و تملک وخریداری نموده است و از سال 1382 جهت بهره برداری به دولت تحویل داده است.

مسلماً اسناد آن فقط زمانی به شرکت فرودگاه های کشور واگذار می شود که طرف دولتی نیز متقابلا تعهد خود را مطابق توافقات و صورتجلسات و دقیقاً نیز برابر مصوبه هیأت محترم دولت جمهوری اسلامی ایران، در راستای انتقال اسناد مالکیت اراضی فرودگاه قدیم به مردم سبزوار انجام دهد. همه چیز کاملا برابر مستندات وصورت جلسات وتوافقات، نه بیشتر و نه کمتر. قابل ذکر است پس از شکایت شرکت فرودگاه ها در اين خصوص، این موضوع نیز رأی قطعي دادگاه هم در شهرستان و هم در شعبه تجدید نظر استان به نفع مردم داد.

آری اگر آقای رئیس دادگستری سبزوار چنانکه ادعا مي کنند واقعا اگر عزم و اراده واقعي براي رفع مشکلات مردم سبزوار در شهرک صنایع را دارند، این گوی واین میدان ؛ بفرماييد پس از حدود سه دهه، شرکت فرودگاهها و وزارت راه وشهرسازی را مکلف به انجام تعهدات خود نسبت به مردم ولایتمدار و شریف سبزوار ، بنمایند ؟!

ب) مانع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه، اتفاقا کسانی هستند که با رفتارهای هیجانی و ایجاد مشکلات در ساختارهای خصوصی باعث فرار سرمایه‌گذاران می‌شوند. اگر این مانع مرتفع شود و مسئولین برخی نهادها از ترک فعل دست بردارند، روزهای خوبی پیش روی سبزوار خواهد بود.

ادامه دارد…

 

منبع: روابط عمومی و بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما