جلسات آزاد نقد عکس در نگارخانه سپنج سبزوار توسط سید علی حسینی فر

شهناز دیواندری خبرنگار افتخاری اسرارنامه این بار در جدیدترین گزارش خود، به سراغ معرفی جلسات نقد عکس سیدعلی حسینی فر یکی ازهنرمندان برجسته عکاسی سبزوار در محل نگارخانه سپنج رفته است که بعد از ظهرهای دوشنبه به صورت آزاد و رایگان برای همه علاقه مندان هنر عکاسی در سبزوار برگزارمی شود و در خلال نقد عکس آموزش های خوبی نیز برای علاقه مندان دارد.

اسرارنامه در ادامه متن این گزارش را که با زبانی صمیمی نگارش یافته است، منتشر می کند:

شهنازدیواندری: جلسات رایگان نقد عکس در گالری سپنج برگزار می شود.

عکاسی هنریه که این روزها بیش از همیشه در دسترس عموم مردم قرارگرفته، اما اگرچه بیشتر افراد با موبایل های دوربین دار یا سایر دوربین های ساده تا حرفه ای خودشون تجربه بارها و بارها عکس گرفتن از موقعیت های مختلف رو دارن، باز هم هر عکسی عکس حرفه ای و عکس هنری نمیشه. عکسی که انگار با مخاطب خودش حرف می زنه و مفاهیم خاص و هدفمندانه ای رو به ذهنش منتقل می کنه.

برای عکاسی و عکاس شدن  وعلاقه مندی به آن لازم نیست حتماً یکی از انواع دوربین های گران قیمت با لنز های بزرگ و کوچیک و دیدنیش رو داشته باشیم بلکه کشف بهترین سوژه ها و انتخاب بهترین زاویه دید می تونه به ما کمک کنه تا حتی با دوربین های ساده عکس های هنری و حرفه ای بگیریم.

عکس های ما میتونن امروز ما رو ثبت کنند، مانند ثبت یادداشت هایی که در دفتر خاطراتمون می نویسیم. ما میتونیم در عکس هامون زیبایی ها و زشتی ها و ناخوشی ها و خوشی های روح هر چیزی رو حس و ثبت کنیم. یک عکاس هرچه رو در روح و ذهنش میگذره با نگاه و زاویه ی دید متفاوت تری به ثبت می رسونه. مثلاً عکس ها، میتونن سطل زباله ای که از محتویاتش عکاسی شده رو بدون حس بوی بد اون به ما نشون بدن، یا گریه ی یک فرد رو بدون شنیدن صداش حس کنیم یا شایدم لحظه ای طعم ناخوشایند فقر را بدون حضور دراون موقعیت، تنها با ذهنمون تجربه کنیم وغیره و غیره وغیره...

اینارو گفتم تا به همه ی شما همشهریان خوبم که به عکاسی علاقمندید یا خودتون عکاسی می کنید و یا دیدن عکس رو دوست دارید ویا اصلاً عکاس حرفه ای هستید یک فرصت خوب رو خاطر نشان کنم.

یکی از عکاسان حرفه ای شهرمون  آقای سید علی حسینی فر به دلیل علاقه ی خاصی که به هنر عکاسی دارن، مدتیه دست به اقدام قابل ستایشی زدن. ایشون جلسه نقد عکسی رو به طور رایگان در روزهای دوشنبه ساعت19 در نگارخانه ی سپنج واقع در خیابان دانشگاه برگزار می کنن تا همه ی علاقمندان به عکاسی بتونن تا حدودی از اطلاعات و نکات عکاسی بهره ببرن و فرصتی برای نمایش عکس های خود و گرفتن ایرادات و مشکلاتش داشته باشن.

همه ی شما علاقمندان می تونید در این جمع صمیمی حضور پیدا کنید تا برای گرفتن عکس های بهتر از آموزش های این کلاس بهره ببرید و از دیدن هنر دیگران لذت ببرید.

"تشکر از این هنرمند محترم شهرمان که فرصتی را برای همه در این زمینه بوجود آورده است."

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای آشنایی با سید علی حسینی فر و رزومه کاری این هنرمند برجسته دیار سربداران در زمینه عکاسی روی اینجا کلیک کنید.

 

برای مطالعه مطالب بیشتر از شهناز دیواندری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

موفقیت سیدعلی حسینی فر در مسابقه جهانی عکس قطر

نظرت را بنویس
comments

بازقندی

با سلام و خسته نباشید خدمت آقای حسینی فر ، عکاس خوب شهرمان. ممنونم از این هنرمند گرامی که وقت ارزشمند خودشون رو برای دیگران صرف می کنند و ممنون از گزارشگر فعال اسرارنامه که اطلاع رسانی کردند. سپاس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما