دلایل علمی دروغ بودن سلاح هسته ای

 
یادداشت پیش رو از سوی یکی از مخاطبان گرامی اسرارنامه به نام کرامت سلیمی به بخش نظرات این مجله ارسال شده وانتشارش به معنای تأیید یا رد محتوای آن از سوی مجله اینترنتی اسرارنامه نیست. اما از آنجایی که نویسنده در این یادداشت با آوردن چند استدلال نگاه متفاوت و جدیدی را به یکی از مهمترین موضوعات سیاسی جهان در یک قرن اخیر داشته، ارزش یک مرتبه مطالعه و فکر و تحقیق درباره درستی یا نادرستی آن را دارد.
 
کرامت سلیمی / مجله اینترنتی اسرارنامه
 
برای مطالعه قسمت پیشین این مقاله هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.
 
برای شروع بحث علمی ابتدا توضیح مختصری در باره عناصر رادیو اکتیو و ساختار بمب اتمی  خیالی  داده می شود:
 
طبق تعاریفی  که در کتابها به ما گفته اند  عنصر رادیو اکتیو عنصری است که خود بخود واپاشیده میشود و به عناصر کوچکتر تجزیه میشود. ونحوه واپاشی به این صورت است که اگر  هرتعداد اتم از عنصر رادیواکتیو داشته باشیم  نیمی از انها شروع به تجزیه و واپاشی نموده و بعد از مدت معینی که به ان نیمه عمر میگویند کاملا" تجزیه شده و به عناصر سبکتر تجزیه میشوند. سپس از تعداد اتمهای باقیمانده  نیمی از اتمها انتخاب شده  و تجزیه میشوند و مجددا" از اتمهای باقیمانده نیمی دیگر انتخاب شده و انقدر این فرایند تکرار میشود تا دیگر اتمی باقی نماند.
 
عنصر اورانیم دارای 3 ایزوتوپ طبیعی  به شماره های 233, 235و238 میباشد.که شماره های 233و 235 رادیو اکتیوند . درصد این ایزوتوپها در یک نمونه  به ترتیب 99.3 درصد شماره 238 و 0.7 درصد شماره 235  میباشد. مقدار شماره 233 انقدر ناچیز است که ان را در محاسبات در نظر نمیگیرند.
 
اورانیم مورد نظر برای نیروگاههاو سلاح هسته ای شماره 235 میباشد که طی فرایندی به نام غنی سازی  جدا میشود.و بسیار وقت گیر و زمانبر میباشد به طوری که برای رسیدن به غلظت  بالای 90 درصد که برای بمب اتمی لازم است عمل غنی سازی باید 4000 مرتبه تکرار شود.
 
اساس عمل غنی سازی قانون گراهام میباشد که یک گاز هرچقدر جرم مولکولی کمتری داشته باشد سریعتر حرکت میکند.
 
فلز اورانیم با گاز فلوئور  واکنش داده میشود تا به هگزا فلوراید اورانیم تبدیل شود که جامد است اما اگر ان را به دمای 56 درجه برسانیم تبدیل به گاز میشود. و بعد  این گاز از منافذ بسیار ریز عبور داده میشود  که هگزا فلوراید مربوط به ایزوتوپ سبکتر یعنی شماره 235 به علت جرم کمتر سریعتر از منافذ عبور میکند.
 
از یک منبع حاوی هگزا فلوراید اورانیم  نیمی از ان از منافذ عبور داده میشود .به دو قسمت تقسیم میشود  که ان مقداری که از گاز که از منافذ عبور کرده دارای مقدار بیشتری از اورانیم شماره 235 میباشد که ان را انتخاب نموده و همین عمل مجددا" انجام شده و نصف میشود. و 4000 بار عمل نصف کردن انجام میشود تادر نهایت غلظت اورانیم شماره 235 به بالای 90 درصد برسد.
 
 
حال به تجزیه و تحلیل موضوع میردازیم:
 
اتمهای یک عنصر کاملا" مشابهند و خصوصیات فیزیکی و شیمیایی دقیقا" یکسانی دارند. هیچ دلیلی وجود ندارد که تعدادی  اتم خودبخود و بدون هیچ مقدمه ای شروع به واپاشی کنند و اتمهای دیگر صبر کنند تا واپاشی ان اتمها تمام شود و بعد تازه اتمهای باقی مانده  به دو دسته تقسیم شوند و یک دسته انتخاب شده و شروع به واپاشی کنند و دوباره  ان دسته صبر کنند تا نوبت به انها برسد. ضمن اینکه همیشه عمل نصف شدن دقیق نیست,    یعنی به عنوان مثال اگر 30 اتم داشته باشیم  15 تای ان شروع به واپاشی  میکنند و وقتی نوبت 15 تای دیگر شد  نمیتواند دقیقا" دو دسته شود و اگر خوشبینانه به دو دسته 7تایی و 8تایی تقسیم شوند چه عاملی تعیین میکند که کدام دسته زودتر شروع به واپاشی نماید تا نوبت دسته دیگر شود.
 
یعنی موضوع نیمه عمر جای سوال دارد چون در اتمها چیزی به عنوان شعور و قدرت تشخیص و انتخاب وجود ندارد.
 
یک مورد دیگر که درباره نیمه عمر قابل درک نیست این است که ادعا میکنند بوسیله نیمه عمر  سن خیلی چیزها را تعیین میکنند. مثلا" میگویند  یک موجود تا وقتی  زنده است  نسبت کربن رادیواکتیو  به کربن معمولی ان مقدار ثابت و مشخصی است و وقتی می میرد این نسبت تغییر میکند و از روی تغییر نسبت زمان مرگ ان را مشخص می کنند. در صورتی که خاصیت رادیواکتیو موجود زنده و مرده نمیشناسدو مستقل از حیات موجودات عمل میکند. و در عین حال هیچگاه نمیتوان از روی نسبتها  سن چیزی را تعیین کرد  , حتما" باید برای بدست اوردن سن باید برای حل معادلات مربوط به نسبتها ,  جرم اولیه  ویا یک معادله جرمی  شامل جرم اولیه معلوم باشد.
 
وقتی میخواهند از روی یک تکه استخوان سن موجود زنده را تعیین کنند از کجا مشخص میکنند جرم اولیه ماده رادیواکتیو موجود در استخوان چقدر بوده که حالا این مقدارش باقی مانده و سن ان را اعلام میکنند.پس اعدادی را که اعلام میکنند من در اوردی است.
 
مثل اینکه بگوییم نسبت سن علی به رضا 2 است , سن هر کدام جقدر است .  تا یک رابطه سنی دیگر مشخص نباشد  نمیتوان سن انها را مشخص نمود و  مسأله بی نهایت جواب دارد.
 
نیمه عمر اورانیم را حدود 4.5 میلیارد سال بر اورد کرده اند. برای تعیین نیمه عمر یک عنصر رادیواکتیو باید مقدار مشخص از ان را وزن نماییم  و در شرایط کاملا" ایزوله در یک بازه زمانی مناسب نگهداری نماییم و پس از طی بازه زمانی مقدار باقی مانده ان را وزن نموده و زمان نیمه عمر را بدست اوریم.
 
4.5 میلیارد سال عدد بسیار  بزرگی است. اگر ما بر روی مقداری از اورانیم  عملیات تعیین نیمه عمر را انجام دهیم به علت بالا بودن زمان نیمه عمر عملا" تغییری در وزن ان در بازه های زمانی حتی چند ماهه نخواهیم دید چون با توجه به زمان نیمه عمر بالای اورانیم مقدار واپاشی شده انقدر ناچیز است که ترازوها قادر به نشان دادن این مقادیر نیستندویا دقت مناسبی ندارند.
 
اصلا" چرا زمان نیمه عمر ها تا این حد متفاوتند که بعضی ها در حد میلیارد سال و بعضی در حد کسری از ثانیه اعلام شده و همیشه در انحصار ابرقدرتهاست و مردم عادی امکان دسترسی وبررسی به این موارد را ندارند تا صحت و سقم این موضوعات معلوم شود.
 
در مورد غنی سازی 4000 بار عمل نصف کردن غیر ممکن است. ما حتی اگر یک محموله یک میلیون تنی یعنی یک میلیارد کیلوگرم را 30 دفعه هم نصف کنیم , تقریبا" یک کیلو گرم ان باقی میماند .محاسبه کنید و عدد یک میلیارد را 30بار بر 2 تقسیم کنید تقریبا" یک خواهد شد. اگر 4000 مرتبه بر 2 تقسیم کنید حتی یک اتم هم باقی نمیماند.
 
پس با فرایند نصف کردنهای متوالی نمیتوان به نتیجه رسید و محدودیت داریم. و در ضمن انجام 4000 بار کار متوالی زمان بسیار زیادی را میطلبد که این یکی را دیگر بررسی نمیکنیم. 
 
سانتریفوژ ابزاری است که برای جدا سازی ذرات معلق در مایعات بکار می رود. بدین صورت که دارای ظرفهایی است مایعات را درون انها میریزند و با سرعت به دور خود می چرخند و در اثر نیروی گریز از مرکز ذرات جامد در ته ظرف رسوب می کنند و انها را جدا میکنند.
 
در فرایند غنی سازی اورانیم صحبت از غنی سازی  گاز هگزا فلوراید اورانیم توسط سانتریفوژ میباشد و اصلا" در مورد گازها سانتریفوژ معنایی ندارد. سانتریفوژ فقط محتص مایعات می باشد.
 
در جاهایی که چاه زمین گرمایی حفر میکنند باید هزاران تن خاک را از چاه خارج کنند و در اعماق پایین چاه اکثرا" ترکیبات گوگردی و نیتراتی و آمونیاکی است  که زرد رنگ هستند  و ممکن است همان چیزی را که به عنوان کیک زرد به ما معرفی می کنند همین خاکها باشند و وقتی از چاه بیرون کشیده میشوند  نمیتوان این خاکها را بر روی  سطح زمین رها کرد چون توسط باد و طوفان در محیط زیست پراکنده میشوند و برای موجودات زنده مضرند و مخصوصا" باعث بروز  بیماریهای تنفسی و گوارشی میشوند.
 
 
این خاکها باید در یک مکان امن دفن شوند که معمولا" در چاه های نفت خشک شده میریزند و به ما وانمود میکنند که زباله های هسته ای را به دلیل داشتن پرتوها و تشعشعات مضر به داخل این چاه ها میریزند.
 
حال به بررسی بمب اتم میپردازیم:
 
ساختار بمب اتم به این شکل عنوان شده است  که عنصر اورانیم  این خاصیت را دارد که هر اتم ان وقتی یک نوترون به ان برخورد میکند شکافته میشود مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکند که نوترونهای ازاد شده به اتمهای دیگر برخورد کرده و باز هرکدام مقداری انرژی و 2 یا 3 نوترون ازاد میکنند و این واکنشها به صورت زنجیره ای ادامه پیدا میکند و در کسر بسیار کوچکی از ثانیه  میلیاردها میلیارد اتم اورانیم انرژی خود را ازاد میکنند که انرژی هسته ای نام دارد. در واقع مدعی هستند مقدار  انرژی را که اورانیم در مدت 4.5 میلیارد سال ازاد میکند در کسری از ثانیه ازاد میکنند. یعنی اگر 10 کیلو گرم اورانیم شماره 235 داشته باشیم در طی 4.5 میلیارد سال  5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل میشود. در بمب اتمی این مقدار انرژی را در کسر بسیار کوچکی از ثانیه ازاد می کنند.
 
طبق معادله مشهور انیشتین یعنی E=MC^2 نوع عنصر نقشی ندارد وفقط مقدار جرم مهم است.
 
پس اگر 10کیلو گرم عنصری با نیمه عمر کم مثلا" یک ساعت داشته باشیم چون زمان نیمه عمر کوتاه است و طی یک ساعت 5 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل می شود  می  تواند در حد یک بمب اتمی متوسط  ویرانگر باشد و حتی مقادیر کوچک ان نیز  ویرانگر است چون طبق معادله تبدیل جرم به انرژی انیشتین مقدار انرژی ناشی از تبدیل یک گرم نیز مقدار بسیار زیادی است.
 
طبق گفته خودشان  هر شکافت هسته ای 2 یا 3 نوترون ازاد میکند پس اگر توده ای اورانیم  موجود باشد  باید خودبخود منفجر گردد چون نیمی از اتمها  خود بخود در حال شکافتند و همیشه حداقل هزاران میلیارد نوترون در درون توده اورانیم در دسترس میباشد.
 
هرچند عنوان میکنند که توده اورانیم را به چند قسمت تقسیم میکنند تا از حالت جرم بحرانی خارج شود و سیستمی را طراحی کرده اند که موقع انفجار قطعات به هم می چسبند . اما موضوع این است که چون یک بمب اتم که معمولا" به صورت کلاهک روی موشکها سوارند کاملا" ایزوله بوده ونیمی از اتمهای اورانیم هم  مدام در حال تولید گرما و پرتوها و تشعشعات رادیواکتیو هستند که بعد از مدتی درون بمب اتم انقدر داغ میشود که یا بمب را منفجر میکند و یا از کار می اندازد.چون گرما وپرتوها مدارات درون بمب را از بین میبرد.
 
 اصلا" اگر این بمبها اینقدر خطرناکند چرا اسرار  ساخت ان را فاش کردند  و با ذکر تمام جزئیات به بقیه دنیا اعلام کردند هیچ عاقلی این کار را نمی کند مگر اینکه نیرنگ و حیله ای در کار باشد.
 
تعدادی عکس به همراه این مقاله ارسال شده که اگر دقت کنید در تمام انفجارات به اصطلاح اتمی یک چیز مشترک است و ان اینکه در قسمت قارچی شکل  انفجار, ماده ای در حال سوختن است.  که همانطور که در اولین مقاله (برای مطالعه مقاله اول روی اینجا کلیک کنید) عنوان شد انفجار اتمی چیزی جز یک انفجار گازی در مقیاس بالا نیست. و ان چیزی که در داخل قسمت قارچی شکل در حال سوختن است همان گاز مورد استفاده می باشد.و هرچه مقدار گاز بیشتر باشد تا ارتفاع بالاتری میرود و قارچ بزرگتری تولید میکند.اگر انفجار را در خشکی انجام دهند صدها تن اهک, گچ, پودر الومینا و موادی از این قبیل با ان مخلوط  میکنند تا اتش گاز را بپوشاند و مخفی کند و برای توجیه این پودرهای سفید رنگ اعلام میکنند که اورانیم به عناصر سبکتر تجزیه شده است.
 
 
میدانید که گچ و اهک ترکیبات کلسیم هستند.اما کل اورانیمی که مورد استفاده قرار میگیرد طبق گفته خودشان بین شصت تا صد کیلو گرم میباشد و این همه پودر سفید رنگ نمیتواند با این مقدار اورانیم تولید گردد. ضمنا" انجام ازمایش در خشکی باعث ایجاد طوفان شدید و ایجاد ریزگردها وزلزله شدید می شود.
 
اکثرا" این ازمایشها را در زیر اب انجام میدهند .به دو دلیل:
 
اول اینکه در زیر اب صدای انفجار تا حدود زیادی خفه میشود و کمتر شک بر انگیز میشود که این صدا ناشی از چیست. چون صدا ی مهیب در انفجارات شیمیایی مثل تی ان تی و سایر مواد منفجره رخ میدهد.
 
دوم اینکه وقتی چندهزار تن گاز مایع که با هوای فشرده کافی در زیر اب منفجر شود مقدار زیادی اب را بخار میکند که با سرعت بالا امده و بدون نیاز به افزودنی ها مثل گچ یا اهک قارچ سفید رنگ تشکیل میگردد.دلیل تشکیل قارچ این است که در ارتفاع بالا فشار هوا کمتر است و گاز منبسط شده وکروی میشود.
 
البته انجام ازمایش در زیر اب باعث میشود که موج انفجار تا حدود زیادی توسط اب خنثی شود و از ایجاد زلزله در خشکی جلوگیری کند. و تنها پس لرزه های خفیفی رخ میدهد.
 
زمانی که چندهزار تن گاز در زیر اب منفجر میشود در ابتدا ده ها هزار تن اب به بالا پرتاب میشود که در این فاصله اب از سمت ساحل به سوی دریا کشیده میشود و بعد دوباره اب با شدت به پایین برمیگردند که باعث میشود موج عظیمی از اب باسرعت سرسام  اور و وحشتناکی به  سمت ساحل حرکت کند و ایجاد سونامی کند.
 
 
 
 
 در مورد بمب هیدروژنی  اشکالات اساسی بیشتری در صحبتهایشان وجود دارد . به این شکل که میگویند بمب اتمی فقط چاشنی بمب هیدروژنی است  که باید دما را به سیصد میلیون درجه سانتی گراد برساند  تا بمب هیدروژنی منفجر شود ان هم چند ثانیه بعد از انفجار اتمی.
 
اول اینکه در بمب هیدروژنی نه تنها جرمی به انرژی تبدیل نمیشود بلکه به قول خودشان هسته های سبک به هم می چسبند و جرم بزرگتری ایجاد میشود و به اصطلاح همجوشی صورت می گیرد ودر ظاهر محاسبات نشان میدهد که باید از بمب اتمی قدرت کمتری داشته باشد که برای دلیل  قویتر بودن ان توجیه مسخره ای می اورند. بعد در دمای  سیصد میلیون درجه  در ان واحد همه چیز به بخار تبدیل می شود و فرصت هیج عملیات دیگری نیست. ظاهرا" بمب هیدروژنی انفجار گازی دیگری است که به جای گاز مایع طبیعی از هیدروژن مایع استفاده می شود وچون گاز هیدروژن نسبت به گاز مایع طبیعی قدرت اتشگیری و انفجاری بیشتری دارد  قدرت تخریب بیشتری دارد.
 
در مورد بمب اتمی تزار که ادعا میکنند معادل 100 میلیون تن,  تی ان تی قدرت داشته است  یک سری  سؤال پیش می اید. بمب هیروشیما دارای 60 کیلو گرم اورانیم  غنی شده بود که  بنا به گفته خودشان 5 درصد ان یعنی 3 کیلو گرم ان به انرژی تبدیل شد و قدرت این بمب 15 هزار تن , تی ان تی بود. پس هر 3 کیلو گرم اورانیم معادل 15هرار تن ,  تی ان تی  می باشد. در بهترین حالت راندمان انفجار 20 درصد می باشد. پس برای بمب  100 مگاتنی باید  چیزی حدود 33000 کیلو گرم اورانیم به انرژی تبدیل شود. بعد در یکی از کتابهایشان گفته اند جرم بحرانی 3 کیلو گرم است. یعنی باید اورانیم بمب تزار به 8000 قطعه تبدیل شود تا  خودبخود منفجر نشود. و این 8000 قطعه باید در هنگام انفجار به هم بچسبند. که از هر نظر بررسی شود معقول نیست. چه سیستمی بسازند که 8000 قطعه اورانیم را در کسری از ثانیه در هنگام انقجار به هم بچسباند. و چطور ان را با هواپیما  حمل کنند؟
 
در چند تا  از کلیپها این موضوعات سؤال برانگیزی  به وضوح قابل مشاهده است.
 
در کلیپی دیگر تعدادی سرباز و درجه دار با یک توپ جنگی یک گلوله اتمی را پرتاب میکنند که در فاصله نه چندان دوری از انها منفجر میشود که سوال برانگیز است.
 
در یکی از کلیپها عده ای بدون دغدغه و خیلی خونسرد در حال فیلمبرداری از صحنه انفجار اتمی هستند که این موضوع  سوالاتی را ایجاد میکند که پس ان همه خطراتی که عنوان میکردند چه میشود؟
 
 
در کلیپ انفجار هفت تن گاز مایع در چین قارچی شبیه قارج ناشی از بمب اتم ایجاد شده است و خیلی مخوف و وحشتناک به نظر میرسد و حتی نحوه چرخش قسمت قارچی شکل آن شبیه چرخش قارچ  به اصطلاح اتمی است . حال تصور کنید اگر به جای هفت تن , مقدار گاز هزار تن و یا بیشتر باشد چه عظمتی دارد و چقدر ویرانگرتر است. در این کلیپ  در ابتدای انفجار مخرن هفت تنی,  اتش تا شعاع دهها متر را میسوزاند سپس جمع شده وهمچون قارچ اتمی بالا میرود و پرتو های نورانی در دهها متر دورتر از اتش در کلیپ به وضوح معلوم است.اگر در شعاع اتش ایجاد شده افراد تخلیه نشده بودند  انتظار دهها هزار کشته میرفت و کسانی که درمعرض پرتوهای نورانی بعد از شعاع اتش قرار بگیرند  دچار سوحتگی های وحشتناک میشوند که اگر قرار بر حقه بازی باشد میتوان وانمود کرد که این افراد با اشعه گاما ویا پرتوهای رادیواکتیو دیگر دچار سوختگی شده اند.
 
 اگر کلیپهای ارسال شده واضح نیستند خودتان از اینترنت کلیپهای واضح را پیدا کنید.
 
اصلا" انرژی چیزی نیست که به صورت مجرد و خالص دیده شود بلکه همراه با ماده ظاهر میشود. اگر راست میگویند به ما توضیح دهند جنس قارچ سفید رنگ از چیست و در اخر چه سرنوشتی پیدا میکند. ما در واقع سوختن یک ماده را میبینیم و انرژی قابل دیدن نیست.
 
انچه به عنوان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی عنوان میکنند میتواند یک نوع تبانی بین هیروهیتو امپراطور ژاپن و دولت امریکا باشد که چون در پایان جنگ جهانی دوم  ارتش ژاپن تسلیم نمیشد و زور هیروهیتو هم به نظامیان ژاپنی نمیرسید مخفیانه و بدور از چشم نظامیان مخزنهای  بزرگی از گاز مایع به دو شهر غیر نظامی وارد کردند وبا انفجار انها و کشتار مردم بیگناه  ان را ازمایش اتمی جلوه داده وبا ترساندن نظامیان ارتش ژاپن را وادار به تسلیم نمودند و در عوض هیروهیتو امپراطور ژاپن اجازه یافت تا پایان عمرش بر ژاپن حکومت کند و بعد از مرگش نیز پسرش به قدرت رسید.
 
 
مورد دیگری که جای سوال دارد انرژی خورشید است. دانشمندان اعلام کرده اند که در هر ثانیه حدود پنج میلیون تن ماده به انرژی تبدیل میشود که اگر هر پنج کیلوگرم ان را یک بمب اتمی با کارایی صد در صد  در نظر بگیریم معنای ان  اینست که در هر ثانیه یک میلیارد بمب اتمی بسیار قوی  منفجر میشود و اگر در بیست و چهار ساعت  در نظر بگیریم تعداد 86400000000000(هشتادوشش هزارو چهارصد میلیارد) عدد بمب اتمی در شبانه روز در خورشید منفجر میشود. که این تعداد نه تنها باید خورشید را نابود کند بلکه باید تمام منظومه شمسی را اتش بزند.که عملا" چنین اتفاقی نمی افتد. و حتی کوچکترین اخلالی در نظم کار خورشید رخ نمیدهد.
 
یعنی فرایند تولید انرژی خورشید ان چیزی که میگویند نیست. یا هنوز ناشناخته است و یا اطلاعات نادرست به ما میدهند. و الا بعد از میلیاردها سال که از عمر خورشید می گذرد با این همه انفجار 
قوی باید  خورشید نابود شده باشد.
 
برای مهم کردن موضوع بمب اتم دهها ادم عجیب و غریب را  با اسامی پر ابهت و نسبت دادن کشفیات و معادلاتی به انها به جامعه معرفی کردند , مثل البرت انیشتین با ان موهای ژولیده ویا رابرت اوپنهایمر و ورنر هایزنبرگ وهمچنین اروین شرودینگر.
 
یک معادله معروف در فیزیک اتمی وجود دارد به نام معادله شرودینگر که بدون انکه بگویند از کجا امده و راهی  برای اثبات ان ارایه دهند ان را در کتابهایی به نام های فیزیک کوانتوم  یا شیمی کوانتوم و یا مکانیک کوانتوم  عنوان  می کنند وهیچ مفهوم قابل درکی ندارد و خود ارایه دهندگان این معادله به این موضوع اذعان دارند که تابع موج Ψ هیچ مفهوم فیزیکی ندارد ولی می گویند  توان دوم ان احتمال حضور  الکترون را نشان میدهد که ان هم  هیچ معنایی ندارد چون بعد از مدتی این معادله هم با تناقضاتی برخورد می کند و نظریه دیگری به نام نظریه موج-ذره بوجود امد که ان هم اشکالات خاص خودش را دارد .
 
این معادله شرودینگر هیچ جا  به جز در مورد هیدروژن  ان هم با صرف نظر از هامیلتونیان هسته قابل حل نیست.و در موارد خاصی با روشهای من دراوردی مثل تابع ازمایشی با ضرایب نامعین ویا 
روش اختلال جوابهایی بر حسب پارامتر دیگری به نام تابع Φ بدست می اورند که هیچ ارزش محاسباتی نداشته و تماما" سر کاری بوده و باعث اشفتگی و خستگی مغز میشود.
 
فیزیک دانان و شیمی دانان هر جا در توجیه پدیده ها کم بیاورند خیلی سریع به تابع موج و معادله شرودینگر چنگ میزنند و با اینکه هیچکدامشان قادر نیست حتی یکی از معادلات شرودینگر را حل کنند طوری با اب و تاب وحرارت صحبت  میکنند که گویا خدای علمند و راه حل در معادله شرودینگر است و انها ان  را میدانند.
 
دلیل دیگری که بهتر بود در مقاله مربوط به دلایل سیاسی می اوردم اما اینجا می اورم این است که در سال 2016 میلادی 27 نفر از دانشمندان هسته ای امریکا در نامه ای به اوباما رییس جمهور امریکا  خواستار ان شدند که توافق هسته ای با ایران را امضا  کند.
 
چه عاملی باعث شد که تعدادی دانشمند اتمی  چنین درخواستی از دولت امریکا بکنند.این عامل چیزی نیست جز اینکه منافع  این به اصطلاح دانشمندان درخطر است. در واقع همه انسانها وقتی منافعشان در خطر قرار بگیرد واکنش نشان میدهند. مثلا" کارگران در تغییرات کارخانه ها و تعدیل نیرو , کشاورزان در کاهش بارندگی و بروز خشکسالی و تجار در رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم .
 
اصولا" سیاستمداران و دولتمردان به دانشمندان به عنوان ابزاری نگاه میکنند که باید در راستای منافع انها عمل کنند و هیچ نقشی در سیاستها و تصمیم گیریها ندارند.سیاستمداران انقدر مغرور و از خود راضی  هستند که  به کسی اجازه اظهار نظر نمیدهند و جز نظر و دیدگاه خودشان نظر و دیدگاه هیچ شخص یا گروه دیگری را قبول ندارند و اصلا" دانشمند هسته ای امریکا از کجا  میداند ایران کجاست و در صنعت هسته ای چه وضعیتی دارد؟
 
در هر اداره , سازمان یا شرکتهای صنعتی کارفرمایان و مدیران از اینکه کارکنانشان یکدست و متحد باشند نه تنها خوششان نمی اید بلکه از این موضوع واهمه دارند چون یکدستی نیروها میتواند به روند کار لطمه بزند و با تحت فشار دادن کارفرما تقاضای حقوق بیشتر نمایند. بنا بر این همیشه کلی هزینه میکنند تا بین نیروها تفرقه بیندازند و حتی هنگام استخدام نیروها افرادی را نیز استخدام میکنند تا بتوانند جو خفقان و ترس ایجاد کنند.
 
این افراد در سازمانی که کار میکنند به گونه ای عمل میکنند که همیشه یک جو بی اعتمادی بین نیروهای  ان سازمان حاکم شود و کارفرمایان و مدیران هوای این افراد را دارند و حقوق و مزایای خوبی به انها می دهند و تا زمانی که بتوانند جو خفقان و بی اعتمادی را در سیستم حفظ کنند از حمایت کارفرمایان و مدیران و حقوق و مزایای عالی برخوردارند واگر زمانی نتوانند این فضا را حفظ کنند بی ارزش میشوند ودیگر به انها حقوق و مزایای عالی نمی دهند.
 
در مورد دانشمندان هسته ای موضوع مشابهی بر قرار است.  دولت امریکا  افرادی را به عنوان دانشمند اتمی  استخدام  نموده که کار انها این است که یک ژست عجیب وغریب  به خود بگیرند و موضوعاتی از قبیل انرژی هسته ای ,  کوانتوم و  .... را واقعی جلوه دهند و ترس و وحشت از بمب  اتم و دیگر موضوعات دروغین را پیوسته در دنیا ایجاد کنند. یکی ابروی پرپشت میگذارد و هنگام مطالعه با دست ابروهایش را بالا می اورد. یکی جلوی تخته سیاه می ایستد و در پشت سرش بر روی تخته سیاه چند عبارت و معادله ریاضی نوشته وبجای نمادهای متداول ریاضی از حروف پیچ و خم دار یونانی استفاده میکند تا موضوع را پیچیده تر و با ابهت تر نشان دهد.دیگری با یک قیافه کج و معوج و با حالت عصبی حود را در حال مطالعه و انجام محاسبات پیچیده نشان میدهد.عده ای هم قیافه متفکرانه ای به خود گرفته اند و خود را مشغول کار با دستگاه های عجیب و غریب نشان میدهند.
 
این دانشمندان عجیب و غریب از زندگی و امکانات خوبی برخوردار هستند. حال اگر دروغ بودن سلاح هسته ای فاش شود این افراد بی ارزش می شوند و دولت امریکا دیگر به انها بهایی نمیدهد و از زندگی و مزایای عالی محروم می شوند و چون هیچ کاری بلد نیستند باید بروند در مکانهای عمومی مثل بازار و ترمینالها کفش مردم را واکس بزنند تا لقمه نانی گیرشان بیاید.
 
پس دانشمندان هسته ای امریکا نگران منافع خود و زندگی راحت و مفت خوریشان هستند نه نگران امنیت جهان.
 
در مورد ازمایشهای کره شمالی نیز رفتار سیاستمداران دو کشور مشکوک و سؤال بر انگیز است.
 
قبلا" طوری از خطرات و ویرانگری بمب اتمی صحبت میکردند که اگر کشوری بتواند به بمب اتمی دست پیدا کند ان کشور به یک قدرت اتمی تبدیل میشود اما کاخ سفید اعلام کرده که کره شمالی که اخیرا" چند ازمایش به اصطلاح اتمی را انجام داده را  به عنوان قدرت اتمی به رسمیت نمیشناسد . و این نشان دهنده  این است که امریکا  که  خود این قضیه دروغین را بوجود اورد   نمیگزارد کره شمالی با  ترفند خود  امریکاییها  از انها  اخاذی کند و حتی ممکن است امریکا  با دولت کره همدست باشد  و بخواهد با این شیوه  تلاش دیگری برای ترساندن مردم دنیا انجام دهد.کره شمالی انقدر اوضاع اسفباری دارد که هر ساله اتحادیه اروپا  مقداری از ذرت هایی را که به چهارپایانشان میدهند به عنوان کمکهای انسان دوستانه  برای مردم کره  شمالی می فرستند تا از گرسنگی نمیرند.
 
مورد دیگر که جا دارد به ان اشاره شود مؤسسه تحقیقاتی سرن می باشد. در این مرکز تحقیقات فیزیک هسته ای و ذرات بنیادی که مهمترین هدف آن "کشف رازهاى مبداء جهان"تعریف شده است هم اینک بیش از 3000 فیزیکدان و مهندس بعنوان کارکنان مقیم در زمینه های مختلف نظری و آزمایشگاهی مشغول بکار هستند.در سرن همچنین بیش از 6500 دانشمند از 500دانشگاه از 80کشور دنیا بصورت بازدیدهای کوتاه مدت به سرن می آیند.
 
این مرکز تحقیقاتی در واقع یک سیم پیچ بسیار بزرگ است  که طول این سیم پیچ 27 کیلومتر  میباشد که به صورت دایره ای ساخته شده است . این سیم پیچ در بستری از هلیوم مایع  در دمای 270 درجه سانتی گراد  زیر صفر  قرار داده شده  تا با استفاده از خاصیت ابررسانایی  یک میدان مغناطیسی بسیار قوی ایجاد کنند وهیچ خاصیت دیگری ندارد و هدف از ساخت ان  این بود که می خواستند در میدان مغناطیس بسیار قوی پروتونها  را با هم برخورد دهند  تا به قول خودشان علت بوجود امدن جهان و پدیده حیات را کشف کنند. تا به حال هیچ نتیجه ای از ازمایشهایشان نگرفته اند و مهندسین و سایر کارکنان مؤسسه فقط منتظرند تا موقع صبحانه, نهار و شام برسد و غذاها و میوه های متنوعی که مردم عادی در خواب هم نمی بینند را برایشان بیاورند بقیه اوقات را هم به تفریح و علایق شخصی می پردازند. کمی به خودتان زحمت دهید و عکسهایی که در اینترنت مربوط به  رستوران مؤسسه سرن است را ببینید.  
 
بعد از اینکه از این سیم پیچ نتیجه ای نگرفتند برای اینکه زیر سؤال نروند پیشنهاد داده اند که سیم پیچی با طول 100 کیلومتر بسازند تا بر طبق نظر پرفسور هیگز پدیده مه بانگ را در ان سیم پیچ  ایجاد کنند و ذره هیگز را در انجا به دام اندازند که طبق محاسبات خودشان حدود 30 سال طول می کشد .یعنی 30 سال دیگر به اسم دانشمند و محقق  باز هم از این امکانات راحت  استفاده کنند وبیشتر ملتها را غارت و چپاول کنند.
 
 
با ارزوی  امدن روزی که این شبح دروغین از زندگی بشر خارج شود
 
موفق باشید
 
کرامت سلیمی
 
نظرت را بنویس
comments

امید

باسلام به نظر بنده بمب اتم مخزنی چند تنی از آب سنگین میباشد که منفجر میشود در خصوص اورانیوم بخش معروفe=mc2 آن دروغ است وکلا آن فرمول را برای این ساخته اند که اورانیوم را به عنوان ماده منفجر شونده نشان دهند به همین دلیل فقط ان دسته از نیروگاه های که چرخه کامل شامل سانتریفیوژ ها دارند خطرناک است .

من حرف شما را کاملا قبول دارم ،،چون خودم شخصا به چیز مهمی دست پیدا کردم و به همه اینها مربوط میشود ،،خصوصا اون قسمت آخر مقاله شما ،و دقیقا میدونم هدف از اون سیم پیچ چیست،،

مهدی طاهری

سلام. من هم آدم تخیلی هستم مثل شما.منم میگم علم هنوز ضعیفه واسه توضیح خیلی وقایع. همینطور در مورد نیروهای اتم و شکافت و فوزیون. زیاد خودتو اذیت نکن. ون چیزی که میسوزه هم میتونه اکسیژن تو هوا باشه.چه معلوم .پیروز باشید

کرامت سلیمی

با سلام خدمت جناب احمد بنده بدون انکه بخواهم ادعایی بکنم به عرضتان می رسانم که در مورد این موضوع سالها تحقیقات کامل کرده ام. بر روی مباحث ریاضی و اماری کاملا" اشنایی دارم . ضمن اینکه متذکر می شوم امار در همه جا قابل اعمال نیست. حالا که بحث نیمه عمر زیر سوال می رود و کم می اورید از امار صحبت می کنید. امار در جایی به کار میرود که با گونه های فراوان اما متفاوت سرو کار داریم و در عین حال هیچ قطعیتی در مورد نتایج ان وجود ندارد. چه امارهای علمی ، چه امارهای اقتصادی و سیاسی و.... علم امار ابتدا توسط قماربازان ابداع گردید و ریاضیدانان ان را توسعه داده و فرمولبندی کردند. که البته این فرمولبندی ها بیشتر بر اساس تجربه شکل گرفته نه اثبات های ریاضی. و بیشتر به عنوان یک دستمایه در بحثها و گفتگوها به کار می رود و طرفین گفتگو هیچ اعتنایی به نتایج اماری یکدیگر ندارند. در مورد مواد جاذب نوترون ادعا می شود که از میله های کادمیوم استفاده می شود . توده اورانیوم مورد ادعا بصورت حجم است . با میله کادمیوم چگونه می توان تمام حجم را از برخورد نوترون مانع شد. به فرض این موضوع صحت داشته باشد ، هر چیزی ظرفیتی دارد تا چه وقت می تواند نوترون جذب کند.و نوترونهایی که جذب میله کادمیوم میشوند سرنوشتشان چه می شود و کادمیوم چه سرنوشتی پیدا می کند. هیچ ادم عاقلی حاضر نیست به میله کادمیوم اعتماد کند و چنین سلاح خطرناکی را در صورت وجود در پایگاههای زمینی و زیر دریاییها در کنار خود نگاه دارد. مگر اطلاع ندارید که زیردریایی اتمی کورسک روسیه در زیر اب منفجر شد و تمام خدمه ان کشته شدند . پس سلاح های اتمی ان در این انفجار چه شدند. مقایس شما از سلاح هسته ای با ماشین درون سوز یک مقایسه غلط و نشان از سریع قضاوت کردن شما و نتیجه گیری غلط می باشد. ماشین درون سوز در اختیار همه است اما سلاح اتمی در اختیار همه نیست. ماشین درون سوز یک واقعیت است که برای رفع نیاز بشر طراحی شد و در نهایت استفاده تجاری دارد. اما هیچکس تا به حال چیزی به نام بمب اتمی ندیده است . نه بنده نه شما و نه هیچکس دیگری. و کسانی که در مورد داشتن یا دیدن بمب اتمی ادعا دارند (حتی اگر عنوان دانشمند داشته باشند) مزدورانی هستند که به انها پول داده می شود تا ترس از این موضوع را به جامعه القا کنند. اگر می گویید تئوری ان را گفته اند ( اگر راست باشد) باز هم کار اشتباهی کرده اند چون اگر خودشان این معما را حل کرده باشند و ساخته باشند بقیه دیگر نیاز به حل معما ندارند و دولتها برای تبدیل به ابرقدرت شدن حاضرند هر هزینه ای بکنند تا به این سلاح دست یابند. پس چرا کره شمالی که مدعی ساختن بمب اتمی و هیدروژنیست در معادلات قدرت لحاظ نمی شود و هیچکس اعتنایی به ادعاهای این کشور ندارد حتی بعضی از مقامات امریکایی و روسی ادعاهای کره شمالی را خالی بندی می دانند.. البته انتظار ندارم که مجاب شوید. انسانها در هنگام بحث و گفتگوبدون اعتنا به حقیقت به دنبال پیروزیند. مطمئن باشید که داستان انرژی هسته ای ساخته و پرداخته مزدوران قدرتهای جهانیست. موفق باشید.

احمد

با سلام به نظر میرسه نویسنده این مقاله با مفهوم به نام آمار آشنایی نداره و اصلا نمی تواند این موضوع را درک کند. در نیمه عمر، بحث یک بحث آماری است نه محاسبه ریاضی! قرار نیست از 15 اتم نصف آنها همزمان واپاشی کنند. به دلیل تعداد زیاد اتمهای واپاشی کننده در هر ماده (که تعداد آنها با استفاده از عد آووگادرو تعیین می شود یعنی 6.022*10e22) اصلا کسی نمیشمرد چند اتم و کی واپاشی کرده اند. فقط می گویند بعد از اين مدت زمان تعداد اتمهای واپاشی نکرده به e / 1 کاهش پیدا کرده و ... یا مثلا استدلالی که آورده چرا بمب هسته ای در کلاهک موشک منفجر نمی شود... اگر این استدلال را قبول کنیم پس اصلا نباید هیچ معدن اورانیومی در جهان باقی مانده باشد ووو بایئد همگی فورا خودبخود منفجر شده باشند و ... نه عزیز دل برادر! مواد جاذبی استفاده و سیستمی برای بمب طراحی می شود که تعداد نوترونهای فعال و آزاد را در حد قابل کنترلی نگه دارد تا مانع از انفجار کلاهک شود و در زمان شلیک این سیستم بازدارنده متوقف می شود و ... در مورد اینکه چرا دانش بمب را فاش کرده اند، خوب دانش احتراق موتورهای درون سوز را هم فاش کرده اند، اگر می توانی برو یه موتور خودرو بهتر از بنز و بی ام و بساز. نه برادر، تئوری قضیه را گفته اند و دانش فیزیکی آن را. دانش مهندسی آن نزد خودشان است. حتی همین دانش فیزیکی را در مورد انفجار بمب با جزئیات آموزش داده اند ولی دانش فیزیکی سیستم کنترل کننده نوترون و نگهداری بمب را چندان فاش نکرده اند و ... به نظر بنده که مطلب سراسر ایرادی منتشر نموده اید... و ... با عرض پوزش

محسن

سلام خیلی مطلب مهم و قابل بحثیه شکی نیست که فراماسونها در تمام ارگانهای ما نفوذ کردند.اما موضوع مهم اینه اگر این حرفهای شما درسته پس چرا دانشمندان ما اون رو نفهمیدند و هر روز از اورانیوم غنی شده حرف میزنند؟ البته من خودم نظرم اینه شهیدان هسته ای مثل احمدی روشن به اسرار و فریبهای انرژی هسته ای پی بردند و برای همین ترور شدند.بازهم مطمئن باشید ما در هسته ای جاسوس و نفوذی داریم.لابد جاسوسها فهمیدن که اسرار انرژی اتمی لو رفته و به اربابان ماسونی خبر دادند و نقشه ترور کشیدند. این فقط نظر من بود اگه کسی نظری داره در مورد اینکه چرا ما دانشمندان ایرانی اسرار انرژی هسته ای رو برملا نمیکنند با همه درمیون بزارند. آقای سلیمی واقعا تشکر میکنم ازتون ولی بازم مطلبتون قطعی نیست اما شکی نیست که وقتی رسانه های دنیا دست فراماسونها باشه تو هر عرصه ای مار و فریب میدهند.راستی به همه توصیه میکنم راجع به طب سنتی و نقشه نابودی اون توسط صهیونیستها و سود کلان شرکتهای داروسازی شیمیایی مطالعه و تحقیق فرمایید.متشکرم

کرامت سلیمی

با سلام و احترام خدمت جناب محسن به سایت زیر مراجعه کنید . هم در مورد دروغ بودن سلاح هسته ای که انتهای مقاله نظرات و مشاهدات یک دانشمند روسی است اورده شده و هم در مورد مطلب مورد نظر شما یک مقاله وجود دارد. حتما" نظرات را به طور کامل بخوانید و برای انتشار مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای تلاش کنید. هم اکنون دهها سایت اقدام به انتشار مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای کرده اند. پیروز باشید. http://flatearthfarsi.blog.ir

علی

داستان بدی بود

کرامت سلیمی

با سلام و احترام مقالات در سایتهای زیر منتشر شدند. http://www.darinews.com/%d8%a7%d8%af%d8%b9%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d9%88%d9%86%d8%af-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d8%ad-%d9%87%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af-%d8%ae%d8%a7/ http://www.topgyn.com.br/capa/%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%A7%D8%AA%D9%85%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88/

کرامت سلیمی

با سلام میتوانستم تمام این موارد و حقه بازیهایی که میشود را در مقالات توضیح دهم ,اما خواستم زیاد به حاشیه نروم. مطمئن باشید واقعیتها ان چیزی نیست که گفته میشود .برای روشن شدن ذهنتان و نزدیکتر شدن به واقعیت مثالی می زنم. در اتشکده زرتشتیان در شهر یزد مدعی هستند چند قطعه سنگ حدود 1500 سال که در حال سوختن است و نام ان را اتش ورهرام گذاشته اند و برای دیدن این اتش باید مبلغی را بپردازید و بعد از پشت شیشه از حدود 2 تا 3 متری میتوانید ان را ببینید. و به هیج وجه و تحت هیچ شرایطی نمی توانید از نزدیکتر ان را ببینید و وارسی نمایید. چون سرشان فاش می شود.اگر این ادعا صحت داشته باشد که این سنگها 1500 سال در حال سوختن هستند معنی ان این است که تعدادی از اصول فیزیک علی الخصوص اصل بقای انرژی غلط هستند. حتی گاهی وقتها افرادی را که قیافه هایشان شبیه خارجی هاست می اورند و می خواهند بگویند حتی خارجی ها هم این موضوع را باور دارند و جالب است این ظاهرا" خارجی ها با هیچکس اشنایی نمی دهند و قیافه تلخی به خود میگیرند و از خود انرژی منفی ساطع می کنند تا کسی به انها نزدیک نشود.. مهم این است که یک فرد یکدفعه هم که فریب بخورد مقداری پول به انها داده است . بنده خودم درجایی مراسمی بود و یک سری نمایشها را اجرا می کردند و مجری مسابقه که از پرسنل صدا و سیما بود مدعی بود که یکی از افراد اجرا کننده نمایش فرانسوی است و وی را دنی یل موسو خطاب میکرد و گاهی وقتها با زبان فرانسوی ناقص از وی می خواست کاری را انجان دهد. در یک جا از مراسم مجری حواسش نبود و خودش را لو داد. دنی یل موسو وسیله ای را باید با پا برمیداشت از دستش استفاده کرد.مجری به دنی یل که پشتش هم به مجری بود گفت دنی یل چرا با دست برداشتی , بندازش زمین و با پا بردار و دنی یل هم همین کار را کرد اما فهمید که تماشاچیان متوجه شده اند و خجل و سر افکنده شدندو زود مراسم را به پایان رساندند. بعد از مراسم به اتفاق چند نفر کمی تحقیق کردیم و فهمیدیم که دنی یل موسو فرانسوی نیست و ایرانی است و نام وی هم دانیال موسوی است و فارسی هم حرف میزد. در ضمن سازمان انرژی اتمی در حال تعدیل نیروست و اخراج شدگان در جلوی مجلس و اینگونه مکانها تجمع کردند و در نامه ای به رییس جمهور از ایشان خواستند که نگذارند که فراموش شوند. به امید خدا بعدا" با تفصیل بیشتری به ابهامات و ترفندها خواهم پرداخت. موفق با شید.

کرامت سلیمی

با سلام و احترام خدمت مدیر محترم سایت اسرارنامه جناب اقای برومندی و همینطور سایر همکاران و دست اندرکاران سایت از همه شما کمال تشکر و امتنان را دارم که مدت زیادی مطالب ارسالی بنده را در سایت قرار دادید وحمایت نمودید. امیدوارم بتوانم جبران کنم. هم اکنون سایت sputniknews که طبق گفته های سایت در تمام کشورهای دنیا فعالیت دارند و دارای سایت مجزا می باشند این مطالب را با مرجع قرار دادن سایت اسرارنامه منتشر کرده است. مجددا" تشکر می کنم و قطعا" با افتخار همکاریم را با شما ادامه خواهم داد. برایتان ارزوی سربلندی و سرافرازی دارم. ادرس سایت مطالب شما در سایت sputniknews https://ir.sputniknews.com/opinion/201610271947164/ https://ir.sputniknews.com/opinion/201610281947188/ https://ir.sputniknews.com/docs/about/index.html

علي

مقاله ي جالبي بود. آفرين به اين هوش و زكاوتت. از همه جالب تر قيافه هاي دانشمندانشان است كه شكل آدم ندارند. باز هم آفرين. اما نكته اي راجع به نيروگاه هسته اي بوشهر بگوييد كه درست كار مي كند. كمي متفاوت است. با تشكر فراوان

کرامت سلیمی

با سلام خدمت دوست گرامی اتفاقا" خود بنده بیشتر از هر کسی مشتاقم تا این موضوع با تفکر و تعقل بررسی و تجزیه و تحلیل شود و در یکی از نظرات نوشته شده این مطلب گفته شده است. شما تا بحال با چند نفر از این دانشمندان روبرو شده اید و چند بار از تاسیسات اتمی باز دید کرده اید. نباید با افکار کهنه به ارث رسیده با موضوعات برخورد کنیم. اگر بخواهیم با افکار ثابت و خشک و متعصبانه با مسائل برخورد کنیم همواره به چیزهایی که میدانیم میرسیم و هیچ دانسته جدیدی کسب نخواهیم کرد. متاسفانه خیلی از افراد بی میل یا ناتوان در روبرو شدن با حقیقتند و اسیر افکار تحمیلی و یا متعصبانه خود هستند و گاه چنان در وجود خود زندانی می شوند که فرصت و مجال هیچ فکر و اندیشه جدیدی را پیدا نمی کنند. بعدا" در مقاله دیگری برای تبیین و روشنگری با استناد به گفته های خود همین به اصطلاح دانشمندان و رد نظریاتشان توسط خودشان توضیحات بیشتری خواهم داد. پیروز و سربلند باشید.

awaremind

مقاله جالبی بود ولی در حد سایت ها و مجلات زرد. شما چیزی رو زیر سوال می برید که هزاران دانشمند و چندین کشور به علم آن دست پیدا کرده اند. و از آن همین الان استفاده می شود. پس در دل این همه راکتور هسته ای که مولد برق هستند هیزم روشن می کنند. کمی تامل و تعقل هم بد نیست

صالحی

خدمت خوانندگان عزیز این مجله و مدیریت محترم سایت و همچنین نویسنده عزیز این مقاله عرض کنم من هر دو مقاله شما را مطالعه کردم درمورد بخش های تخصصی و فرایندهایی که در فیزیک و شیمی اتفاق میافته و علم هسته ای پیرامون همین چیزها به وجود میاد اطلاعی ندارم و به نقد این قسمتهای مقاله اقای سلیمی نمیپردازم اما میخواستم خدمتشان عرض کنم برادرمن ای کاش در تمام مطلب سعی میکردید از مسلمات و ازچیزهایی که قابل تحقیق و بررسی و رد واثباته صحبت کنید نه از موضوعاتی که حدس و گمانهای ذهنی شماست و اصلا نه میشه رد کرد و نه میشه ثابت کرد مثلا شما طوری درباره نیست دانشمندان هسته ای امریکا برای اینکه مفت بخورند وبخوابند صحبت کردید که انگار 24 ساعته در اتاق کار و اتاق شام و ناهار و اتاق خوابشانید و ازهمه مناسبات ریز و درشت زندگیشان اطلاع دارید ما به وضوح داریم میبینم که علم پیشرفت زیادی کرده در دو قرن اخیر و بسیاری ازچیزهایی که قبلا حتی بشر خوابشو نمیدید الان در واقعیت تحقق پیدا کرده که اکثرا هم در غرب اتفاق افتاده حتی اگر نیمی از دانشمندانشون از ایرانو بقیه کشورهایجهان سوم باشن امابالاخره مهمترین تحرکات علمی چندقرن اخیر در جهان غرب وقوع پیدا کرده و یقینا باید دانشمندان بزرگ و برجسته ای باشند پس بعیده کشوری که به این جایگاه هارسیده به این راحتی گول چندتادانشمندنما رو بخوره و فقط با ادعای دروغ اونهااینقدر سر کار بره و هزینه بپردازه سالها بنابراین من درباره بخش های تخصصی مقاله شما که به بعضی فرایندهای علمی اشاره کرده بودید نظری نمیدم اما قسمت های پایانی که عمدتا شامل خیالپردازی های شما براساس بعضی پیشفرض های کلیشه ای درباره حقه باز بودن دولت امریکا و دروغگویی مقامات اون کشوره رو فقط به عنوان فرضیه شخصی شمامطالعه کردم و برام هیچ جنبه اثبات پذیری نداشت ولی از اینکه سعی کردید نگاهی متفاوت به یک موضوع تقریبا اثبات شده جهانی داشته باشید شجاعتتونو تبریک میگم

رضا

افرین عجب اطلاعاتی تحت تاثیر قرار گرفتیم پورفوسور خیلی کامل وجامع بود احسنت احسنت من الله التوفیق رییس کل سازمان اتمی ایران

خخخخخخخخخ واقعا

کرامت سلیمی

مدیر محترم سایت اسرار نامه از لطف و محبتتان بینهایت سپاسگزارم جسارتا" اگر امکان دارد همین مقاله را هم در لینک خوشمزه قرار دهید تا قابل مشاهده برای همه کاربران باشد. اگر اوامر ی هم داشته باشید از طریق ایمیل اطلاع دهید. به روی چشم موفق باشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما